Canon Canoscan 9000F Review

Basic0809Newbie 18 juli 2013, 1.323 views

Canon Canoscan 9000F

Pluspunten

• Scankwaliteit is vergelijkbaar met wat ik lees over veel duurdere de Epson V700, die voor mijn groot formaat negatieven zowat het enige alternatief zou zijn.
  • In vergelijking met scans van de V330, is het verschil in kwaliteit heel erg duidelijk.

Minpunten

• Het apparaat is groot en zwaar, maar dat hoort kennelijk bij scanners van deze kwaliteit.

Driverkwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Snelheid zwart Score: 4
Snelheid kleur Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Ik ben in het bezit van een Epson V330 photo, welke mij zeer goed bevalt voor normaal gebruik.
Vanuit een archief heb ik 4 x 5 inch negatieven gekregen, met daarop tekeningen tot 1,4 meter breed. De Epson kan deze niet aan, ten eerste ondat negatief formaat alleen in 35 mm ondersteund wordt, maar vooral ook omdat de scanresolutie niet voldoende is. Die scanner zou 4800 dpi ondersteunen, maar in werkelijkheid ligt dit bij zowat alle scanners stukken lager. voor die V330 slechts 1100 dpi. Bij de Canon 9000F Mark II zie ik bij een onbewerkte scan de kwaliteit duidelijk toenemen tot een resolutie van 2400 dpi. Daarna houdt het op. In de praktijk betekend dit voor mij dat ik het beste met 4800 dpi kan scannen, waarna de kwaliteit met verscherpen etc. nog behoorlijk kan toenemen. Mijn 4 x 5 inch negatieven zijn op dit apparaat in twee scans te doen, waarna ze in photoshop aan elkaar gezet kunnen worden.

Heb jij ook een Canon Canoscan 9000F?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.