Specificaties 10,1" (2560x1600), Android 4.3, WiFi - Bekijk alle specificaties

Toshiba Excite Pro 10 (AT10LE-A-108) Zilver Review

androidlover 18 juli 2013, 4.027 views

Toshiba Excite Pro 10 (AT10LE-A-108) Zilver

Pluspunten

• De tegra 4 is een beest
  • De resolutie van het scherm
  • De harman kardon speakers zijn goed voor een tablet
  • Stock android menu is vloeiend en snel
  • De bouwkwaliteit is goed. Het apparaat voelt stevig aan.

Minpunten

• Scherm knippert bij het scrollen door bijvoorbeeld webpagina's of menu's
  • Af en toe wordt het apparaat erg traag en helpt alleen nog een herstart. Dit gebeurde mij nu 3x. (2x tijdens het installeren van grote spellen en 1x tijdens het spelen van een spel)
  • De kleuren van het scherm zijn af en toe 'washed out' ( het contrast lijkt dan erg laag)
  • De videocamera werkt niet. Hij lijkt in gezoomed en hierdoor is het beeld erg wazig en de pixels erg korrelig. 1080p hd filmen is hierdoor niet mogelijk.
  • Geen usb kabel meegeleverd
  • Hij wordt af en toe erg warm bij het spelen van spellen.
  • Veel bloatware van Toshiba voor geinstalleerd en niet te verwijderen.

Ik heb deze Tablet gekocht bij takeitnow omdat ik de nieuwe tegra 4 cpu wou uitproberen. Ik heb bewust gekozen om hem bij bij Takeitnow te kopen vanwege de twee weken retourgarantie. Voordat ik mijn ervaringen tot nu toe ga beschrijven wil ik jullie eerst laten weten dat ik hiervoor nog geen ervaring had met Toshiba.

Na er een paar uur mee gespeeld te hebben was ik vooral onder de indruk van het scherm, het geluid en prestatie's van de tegra 4 cpu/gpu. De resolutie van 2560x1600 pixels is natuurlijk schitterend maar ook het geluid van Harman Kardon was mooi voor een tablet. Na een paar geoptimaliseerde games voor tegra gpu's gespeeld te hebben was ik echt onder de indruk. Wow, dit zijn bijna pc-games dacht ik bij mezelf! Naast de geoptimaliseerde games was ik ook erg onder de indruk van bijvoorbeeld Need for speed Most wanted. Tot nu toe ben ik erg positief geweest maar er is ook een hoop mis aan dit apparaat.

Direct na het aanzetten van het apparaat zag ik ik dat scherm knipperde. Dit gebeurde vooral als je in het menu of de browser scrolde. Misschien dat Toshiba dit kan fixen in een software update. Een ander minpunt van het scherm is dat af en toe de kleuren de kleuren minder worden. Het lijkt dan dat het contrast wat slechter wordt. Na een paar minuten is dit meestal weer over. De grootste fout die in ieder geval in het exemplaar van mij zit is dat de videocamera automatisch ingezoomed is. De foto camera doet het erg goed maar de videocamera is onbruikbaar. Dit lijkt mij een gigantische fout van toshiba! Deze negatieve punten vielen mij het meeste op maar er zijn er nog veel meer die ik onderaan zal noemen.

conclusie:

Op papier lijkt dit apparaat erg goed. Een snelle tegra 4 cpu/gpu en een scherm met een fantastische resolutie. Jammer genoeg zitten er wat slordigheidsfouten van Toshiba in. Hierdoor zou ik het niet aanraden om dit apparaat te kopen maar wachten op tablets van andere fabrikanten met bijvoorbeeld een tegra 4 cpu of qualcom 600/800 processor zoals de Hp slatebook x2. Vanwege de negatieve punten van dit apparaat ga ik hem daarom ook terugsturen naar takeitnow. Toshiba heeft me behoorlijk teleurgesteld en ik zal twee keer nadenken voordat ik weer iets van Toshiba zal aanschaffen.

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt van dit apparaat en deze zijn te vinden via deze link:

Heb jij ook een Toshiba Excite Pro 10 (AT10LE-A-108) Zilver?

Zou het kunnen dat je een zogenaamd "eerder model" hebt gekregen van takeitnow? aangezien de fouten lijken op fouten die vaak in pre- modellen zitten
Ja dat zou kunnen maar op internet staan meer voorbeelden van mensen die deze ' issues' zijn tegen gekomen. Al denk ik dat bijvoorbeeld de videocamera wel een ' bug' heeft die je misschien in latere modellen niet tegenkomt.
Heb je ook de accuduur getest ?
Niet getest maar bij lichtgebruik ging hij makkelijk een aantal dagen mee. Kan het niet meer testen ook want ik heb de tablet terug gestuurd. voor meer filmpjes van dit apparaat zie link