FIFA Street (2012), Xbox 360 Review

Aquila 15 juli 2013, 164 views

FIFA Street (2012), Xbox 360

Pluspunten

• Unlocken van kleding, schoenen, speelvelden enz.
  • Oefenen voordat je begint.
  • Mogelijkheid voor een eigen team.
  • Sfeer.
  • Muziek.

Minpunten

• AI van je medespelers die soms te erg voor woorden is.
  • Automatisch weg geduwd worden van de keeper, ik snap de functie, alleen die moet beter uitgewerkt worden.
  • Soms stroeve gameplay, die door allerlei zaken verpest wordt.

Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 3
Stabiliteit Score: 3
Hallo Tweakers. Ik ga deze keer een review schrijven over Fifa street (2012). Ik probeer zoveel mogelijk objectief te zijn en heel af en toe mijn eigen mening erbij zetten. Ik schrijf deze review om te kijken of ik mensen goed kan informeren over het spel. Mochten er opmerkingen zijn, dan hoor ik die graag, alleen geen afkrakende berichten graag.
Fifa Street is wel een spel voor voetbal liefhebbers en er zijn ook een aantal dingen belangrijk zoals de besturing en al helemaal de AI van je mede spelers, deze valt eigenlijk wat tegen in vergelijking met Fifa13, in ieder geval kom ik daar later nog wel op terug.
Ik ga in deze review niet helemaal het spel uithollen om het zo maar even duidelijk te maken. Ik probeer zoveel mogelijk te vertellen in een korte, maar krachtige review.

De besturing van het spel is heel erg belangrijk in dit spel en vooral omdat je veel triks kunt/moet doen om je tegenstander te kijk te zetten of om eens een goede panna te zetten. Bij een controller kan er eigenlijk weinig fout gaan en zit je maar met een aantal knoppen. Je moet wel veel combi's maken, maar daar ben je gauw aan gewend. Op de besturing heb ik weinig aan te merken, omdat het gewoon allemaal in je hand ligt en je er goed aan kunt wennen. (ik raad wel aan om na een tijd nieuwe triks te gaan doen, anders weet je tegenstander wat je gaat doen en dat is voornamelijk op hard)

De gameplay van dit spel is over het algemeen wel goed. Je kunt je eigen team maken en daarmee toernooien winnen, waar je allemaal nieuwe dingen mee kunt unlocken, zoals shirts, socken, schoenen en nieuwe speel velden. Die kun je allemaal gebruiken voor je team en nieuwe speelvelden om natuurlijk op te spelen.
Tijdens het winnen van toernooien kun je ook je spelers upgraden, wat een must is aangezien je later tegenstanders tegenkomt, die je het echte werk laten zien.
Je hebt ook altijd de mogelijkheid om te oefenen, zowel alleen als met een team. In het begin is dat altijd wel even fijn om in te komen. Het is dan ook wel een pluspunt dat ze je de kans geven, maar bij Fifa13 heb je dit ook, dus dat hebben ze prima opgelost!
Een ding valt me wel een beetje tegen onder het spelen. Namelijk dat je soms op een klein veld automatisch van de keeper weg wordt geduwd en helaas is mij dat vaak in het nadeel komen te zitten en iedere gamer stoort zich aan zoiets. Tenminste mijn definitie van gamen is om te winnen en dan kun je deze onzin niet gebruiken.., ook het selecteren van een speler gaat regelmatig erg stroef, dit wilt ook wel eens een wedstrijd om zeep helpen.
Verdedigend is het wel redelijk, want soms lopen ze tegen je aan en dan hebben ze de bal en heb je zoiets van: hoe kan dat nu weer.. dat mag ook wel wat beter.
Zelf vind ik het wel leuk, omdat ik het graag speel om je tegenstander uit te dollen, als je een beetje handig in het echt bent is het ook wel eens leuk om triks te gebruiken die je in het spel zelf tegenkomt, maar dat is gewoon voor mijzelf een leuke toevoeging.

Nu komen we bij de kunstmatige intelligentie oftwel: AI. Dit maakt in mijn ogen het spel echt kapot.
Als je eenmaal lekker aan het spelen bent, heb je wel eens dat je naar voren gaat spelen en dan wil je een speler aan spelen en dan loopt hij opeens terug. Totaal in strijd met je denk wijze van spelen. Soms gaan ze rare dingen doen waardoor je een tegen goal krijgt en dat is al helemaal niks, bijvoorbeeld omdat je medespeler weg rent ipv de bal af pakt. Je kunt dan zeggen, dat je het zelf moet oplossen om die speler te selecteren, maar daarvoor heb je gewoon geen tijd.
De AI van je tegenstander is daarintegen wel weer goed. Voor mensen met echte Fifa Street skills raad ik echt aan om op hard te spelen, je wordt regelmatig gedold, maar je bent wel echt met een goede pot straat voetbal bezig dan.

Nu ga ik een deel objectief zijn en een deel mijn eigen mening geven.
Eerst het objectieve gedeelte.
Het spel is zeer vermakelijk en heeft een goede sfeer, ook de genoemde unlock mogelijkheid is wel leuk, zo kun je door blijven gaan, omdat je meer en maar meer wilt.
Je hebt vaak ook de AI die je tegen zit en daarom ga ik dit spel geen super goede beoordeling geven, omdat dit een zeer belangrijk onderdeel van een voetbal spel is.

Subjectief:
Zelf vind ik het heel erg leuk, omdat je gewoon met voetbal bezig bent en ook voor real life wel leuke triks ziet, ook bij mij zit de AI gewoon tegen. Ik ben blij dat ik het spel heb, maar het kon in ieder geval beter. Hopelijk doen ze er wat aan op de nieuwe generatie consoles.

Hopelijk heb ik jullie voldoende geinformeerd, maar mochten er nog wat dingen zijn die jullie wille melden, ga je gang, alleen zoals aangegeven geen afkrakende berichten.

Mvg,
Bamboombots.

Heb jij ook een FIFA Street (2012), Xbox 360?

Reviews door de redactie

Het spel heeft geweldige goede soundtracks, net als bij de andere FIFA's. Maar het is niet alleen maar muziek, en de gameplay wordt snel saai en is niet altijd even soepel inderdaad.. Ook vind ik het mega irritant dat de (spelers/coaches/publiek?) steeds dezelfde dingen roepen. Goede review!
Heel erg bedankt voor je reactie, Ritual.
Op de dingen die geroepen worden heb ik eigenlijk nog niet eens zo zeer op gelet, dat zal wel komen, omdat je meestal op de gameplay let i.p.v. op de kleinere details.
Ja ik heb de reviews allemaal 'S nachts geschreven, maar in mijn volgende hoop ik een iets betere aanpak te nemen en het uitgebreider te maken. Dit was ook wel een beetje om te kijken wat ik voor score zou krijgen en wat ik beter zou kunnen doen.