Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID) Review

mcwanderer 6 mei 2005, laatste update op 21 februari 2012, 304 views

Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)

Pluspunten

• IDE én SATA én IDE RAID én SATA RAID op één board!

Minpunten

• IDE is maar 100mb/s, Netwerk kaart on board geeft storing bij zware load, meegeleverde SATA kabels hadden breuken.

Layout Score: 4
Na de goede ervaringen met mijn vorige board, ASUS TUSL2-C, vondt ik dat ik nu weer met ASUS in zee moest gaan, het toenmalige toppertje was dit board ( 2003 ).
Het board liep met de oudste BIOS niet echt lekker, af en toe hangen, maar dat hebben de heren bij ASUS goed opgelost, vooral de RAID liet te wensen over.
Ik had gehoopt op een zeer stabiel board en ging niet voor de overclock-baarheid. ASUS heeft in de BIOS settings een automatische overclock functie ingebouwd maar deze vind ik niet stabiel boven de 10%.
Bij aanschaf was hij 209 Eurootjes wat ik een redelijke prijs vond. Maar dat was bijna twee jaar geleden...
Het is een groot board waardoor het in een kleine kast best een gewurm is om alles netjes en overzichtelijk te krijgen. Zeker met twee disk drives, vijf harddrives en de broodnodige floppy drive!

Heb jij ook een Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)?