Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A) Review

leon1991 27 juli 2008, laatste update op 27 juli 2008, 290 views

Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • prijs
  • modbaarheid

Minpunten

• koelvermogen (op 1,6volt processors)

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Het is alweer enige tijd geleden dat ik deze koeler heb gekocht, maar ik heb dan nu toch besloten om een review te gaan schrijven:

Ik zocht een koelertje voor de tray versie van mijn athlon xp, in een winkel waar ik vaker de onderdelen ging kopen hadden ze op dat moment geen koelers meer op voorraad.
Ik moest er per se een hebben omdat ik mijn pc af wilde bouwen.
Op aandringen van de verkoper die echt deze koeler adviseerde heb ik toch maar een paar dagen gewacht tot deze op voorraad was en voor de 15 euro die ie kostte maar meteen 2 van besteld.

Eerste indruk
Enkele dagen later ging ik terug naar de winkel omdat ze zojuist net hadden gebeld dat de koeler op voorraad was.
De koeler zat in een gewoon grijs somber doosje met een kleine tube koelpasta erbij en tot mijn verbazing geen installatiehandleiding.
Dus ik had ook niet al te veel verwachtingen van de koeler

Installatie
Thuis heb ik deze koeler meteen gemonteerd om verder te gaan met mijn systeem
Dit ging zonder problemen, op de gebruikelijke manier moest de koeler met een schroevendraaier op het moederbord vastgeklemd worden

Geluidsproductie
Het viel me meteen op dat de koeler redelijk stil was, ik hoorde alleen mijn hardeschijf zachtjes zoemen op de achtergrond.

Temperatuur
De temperatuur is iets waar ik toch niet al tevreden over ben
Mijn athlon xp werd onder normaal gebruik 49 tot 54 graden, maar deze processors staan standaard wel op 1,6volt.

Deze koeler is goed voor in een internet pc, maar niet voor mee te overklocken
verder is deze koeler een goede keuze voor wie voor weinig geld een stille koeler wil aanschaffen.
De ventilator heeft een uitstekend koelvermogen voor een 2600 RPM fan
De ventilator draait nu op mijn AM2 systeem waarbij de processor niet boven de 36 graden uitkomt
Mijn volgende koeler zal zeker weer een Nexus worden.

• Athlon xp 2600+
  • 512 mb ddr corsair memory
  • A7N8X-E Deluxe
  • 80 GB Hitachi hdd
  • Aopen 16x DVD-RW
  • Aopen DVD-ROM
  • Windows XP

Heb jij ook een Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)?