Samsung NP355V5C-A05NL Review

huntingdown 9 juli 2013, 3.551 views

Samsung NP355V5C-A05NL

Pluspunten

• Gamen voor laag budget
  • Mooi toetsenbord (uiterlijk)
  • toetsenbord werkt zeer goed
  • Mooie behuizing
  • Scherm reflecteerd niet
  • Scherm ziet er scherp uit ook al is het niet 1080P
  • 1TB harde schijf is genoeg opslag voor alle games/films/muziek
  • Samsung update de drivers voor jou

Minpunten

• Veel samsung software dat overbodig is
  • Touchpad stopt soms zomaar met werken

Zeer goede laptop voor lage prijs, werkt precies waar ik hem voor gekocht heb. School. En wat doet een student in zijn vrije tijd? Een beetje hier en daar gamen. Het kan allemaal met deze laptop. Het toetsenbord is extreem fijn, de kleine ruimtes tussen de toetsen zijn een enorme verbetering. De toetsen typen fijner dan een gewoon toetsenbord. De laptop is vrij licht en ziet er fantastisch uit in zijn grijze/metal kleur. Samsung heeft hem echter wel een beetje vol gestopt met rotzooi maar dat is allemaal snel verwijderd. De touchpad is een nadeel. Soms stopt het ineens met werken, ook is het even wennen met het ''touch'' achtige systeem. Op de touchpad werk je net alsof je een touchscreen hebt zonder scherm. (swipen vanaf rechterrand opent charmsbar etc). Na dit ontdekt te hebben werkte het al wat beter, maar soms stopte de touchpad en reageerde hij pas weer na 5-8 seconden niet aanraken. Erg vervelend. Een muis lost dat probleem super snel op. Gamen is te doen. Ik speel battlefield 3 op 1200*xxxx (weet de lagere resolutie niet zo snel) en op lage kwaliteit. Ongeveer 32fps dus voldoende om een beetje te kunnen gamen. Ook spellen zoals Skyrim werken uitstekend. Skyrim werkt op 1366*xxx en op medium kwaliteit met alle uitbreidingen. Vreemd is dat de processor gelockt word op een bepaalde snelheid naar aanleiding van het opladen/accu. Als de laptop op de accu werkt draait de processor op 1400mhz. Met de voeding aangesloten draait de laptop op 2300mhz. Dus gamen werkt het lekkerst tijdens opladen. Het scherm is niet 1080P, maar toch ziet het er extreem stoer en scherp uit. Het scherm is ook mat, dus je ziet jezelf er niet in terwijl je zit te werken. (extreem handig voor mijn geval, een raam achter mijn bureau). Accu gaat ongeveer 5 uur mee met de samsung optimized battery mode en de helderheid op 30% wat voldoende is in binnen ruimtes. De hardeschijf is enorm, van de 1TB die belooft wordt kan je 899GB gebruiken wat meer dan genoeg is voor enorm veel films, series, games en muziek. Windows 8 werkt zeer soepel op dit systeem. Samsung heeft van de zeer overbodige software ook een super handig software stukje erop gezet. Deze software zoekt automatisch voor nieuwe drivers speciaal ontwikkeld voor de laptop. Nou hopen dat samsung wat meer ondersteuning bied voor deze laptop dan voor mijn tablet :)

Heb jij ook een Samsung NP355V5C-A05NL?

Ik kan mij aansluiten bij jouw bevindingen. Ik heb zelf een uitvoering hoger (de NP470R5E-X01NL) en alles wat jij beschrijft, op de problemen na van de mousepad komen overeen.

Ik kan alleen niet wennen aan de 1366x768 resolutie, dus ik ga kijken voor een mogelijke upgrade via Samsung. Ze zijn op dit moment aan het analyseren of het mogelijk is op deze computer.