Specificaties Starterset, 4x 100Mbps - Bekijk alle specificaties

Linksys PLSK400 (1x 1 poorts adapter en 1x 4 poorts) Review

Pretty Rabbit 9 juli 2013, laatste update op 9 juli 2013, 1.080 views

Linksys PLSK400 (1x 1 poorts adapter en 1x 4 poorts)

Pluspunten

• snel en stabiel genoeg om te streamen
  • Plug & Play
  • 4 ethern.plug
  • Niet duur

Minpunten

• Geen geļntegreerde contactdoos

Beheerbaarheid Score: 5
Intro:

Ik denk dat het voor de meeste wel bekend in de oren klinkt. Geen zin in kabels door het huis trekken ,vrezen in de muur en je wifi is niet snel en stabiel genoeg. Dat is precies waar ik mee te maken had en heel lang aan het overwegen geweest om een "Powerline Adapter" aan te schaffen.
En vroeg me af wat mijn wensen zijn. En dat is als volgt; Geļntegreerde contactdoos/4 ethernetpoort , geen switch apart bij kopen en de laatste is zsm dus 500mbps!

Keuze gemaakt

Na vele reviews etc door hebben genomen met testen zoals 0 t/m 25 en 50 meter met en zonder storing is mij opgevallen dat tussen de 200 mbps en de 500 mbps adapters met storing waar ik dan vanuit bent gegaan weinig verschil in zit. Gemiddelde 200 mbps adapters hebben een gemiddeld van 70 Mbit/s en de 500 mbps adapters een gemiddelde van 80Mbit/s. En in mij geval heb ik een Ziggo All in 1 plus dat wel zeggen 60/6Mbit/s dus zou de 200 mbps adapters meer dan genoeg voor mij zijn. Dus is mijn aandacht naar de 200mbps adapters gerecht en na enkele reviews met veel positieve maar ook negatieve over de Cisco PLSK400 ben ik de uitdaging toch aan gegaan. zeker omdat ik er 2 setjes van nodig had(slaapkamer/woonkamer) nu ben ik ¤106,- kwijt en anders voor de 2 x ASUS PL-X52P ¤250,-

Installatie Cisco PLSK400

Begaande grond (meterkast) direct modem/router Cisco PLE400
Begaande grond (woonkamer) Cisco PLS400 (4 plug) Mediaplayer/Ps3/Appletv3
1ste etage (slaapkamer) Cisco PLS400 (4 plug) Imac 27"

Het is werkelijk PLUG&PLAY!

SPEEDTEST

Cisco PLSK400 ethern
23.1/5.6Mbit/s
24.4/5.6Mbit/s
24.8/5.6Mbit/s

Dit is een test dat op drukken tijden is gedaan er zijn betere resultaten behaald op beide manieren.

Mijn ervaring

Op de playstation speel ik vaak multi online games en in het verleden werd ik bijna om een spel uit het spel gegooid en of vertragingen. En streamen op mijn appletv 3 via een soort proxi maar dan uit asia was ook een drama met alle haperingen om de 2 minuten dus het wifi connectie tussen de apparaturen en de wifi is niet stabiel genoeg.

En zoals je boven op de speedtest zie is de snelheid van de Cisco PLSK400 aanzienlijk sneller dan de Wifi verbinding maar zeker geen vervanging van de vaste lijn dat uitkomt op 62.5/4mbit/s. Maar de bovenstaande problemen van de ps3/atv3 is verleden tijd. Dus wat mij betreft is het zeker een beter alternatief dan Wifi.

Ik ben echt lange tijd om dit uit te zoeken en hoop hiermee jullie tijd ook te kunnen besparen om zo een keuze te maken van een powerline! En het zal leuk zijn wanneer je een berichtje achter kan laten wannneer je andere of betere ervaring uit een powerline kan halen.

• Ubee uvw-3200

Heb jij ook een Linksys PLSK400 (1x 1 poorts adapter en 1x 4 poorts)?