Specificaties Single core @ 1,83GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W) Review

jpm.lensen 25 mei 2006, laatste update op 17 oktober 2008, 784 views

AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W)

Pluspunten

• prijs, prestatie

Minpunten

• geen

Ik vind dit een erg fijne cpu om op te werken. Hij is lekker snel, en ook nog goed te overklokken. Hij zit bij mij in een pc die altijd aan staat, en dit doet hij tot volle tevredenheid. Hij werkt bij mij in een SKY pc, en deze draait tot volle tevredenheid. Het is zelfs zo dat ik nog steeds de originele bijgeleverde windows xp home draai. Zonder ook maar een keer te herinstalleren. En dat zegt wel wat, omdat ik het normaal niet zo lang ermee uithield! Kortom ik vind het een fijne cpu, waarvan vooral de prijs/kwaliteit/prestatie verhouding erg goed is! Ik heb hiervoor ook al andere amd processors gehad. En deze bevielen steeds erg goed! Ook mijn volgende pc zal waarschijnlijk weer een amd cpu bevatten. Maar voorlopig ben ik zeer tevreden ermee.

Update: vervangen door een AMD X2 S939 cpu.

• msi ms-6712
  • 2x512 ddr ram
  • ati 9500 pro
  • maxtor 6y120l0
  • Windows XP

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W)?

Overklokbaarheid 5 groene balkjes, hoever is hij overgeklokt dan?
Athlon XP 2500+ met een FSB van 166 MHz is te overklokken naar een XP 3200+, aangezien deze processoren dezelfde core en multiplier hebben. Je kan de FSB in dat geval gewoon op 200 MHz zetten en voila je hebt een 3200+. Werkt bij een vriend van mij iig perfect. Werkt natuurlijk alleen als het daadwerkelijk dezelfde core is.
Het is zelfs zo dat ik nog steeds de originele bijgeleverde windows xp home draai. Zonder ook maar een keer te herinstalleren. En dat zegt wel wat, omdat ik het normaal niet zo lang ermee uithield! Kortom....
Sorry, maar hoelang je met een windowsinstallatie doet, zegt toch helemaal niets over de CPU??
Nee, een windows installatie en de duur daarvan staat totaal los van de processor.
Hoezo zegt aantal x windows herinstalleren iets over de CPU? op mijn Athlon 1400 hoeft het niet minder vaak dan op mijn P!!! 450 :X