Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) Review

rickk 22 juli 2008, laatste update op 22 juli 2008, 910 views

Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Laptop toetsen
  • Normale layout
  • Prijs is redelijk
  • Neutraal uiterlijk

Minpunten

• geen 'next/prev' hotkeys
  • toetsen gaan iets zwaarder dan ik zou willen

Als je zoekt naar een betaalbaar keyboard met laptop-toetsen, een normale layout en niet allerlei hotkeys is dit een prima (misschien wel de enige?) keus.

De toetsen zijn 'echte' laptopkeys, goed vergelijkbaar met de keyboards van HP laptops, helaas gaan ze wel iets zwaarder, maar misschien slijt dat wel in na verloop van tijd.

Verder neemt ie niet veel meer ruimte in dan nodig, maar heeft hij wel een volledig 'normale' layout (pageup e.d. zitten op de juiste plek) en dat is tegenwoordig bijna zeldzaam (welke idioot ooit heeft verzonnen dat dat anders moet... ??)

Enige jammere is dat er geen 'next' hotkey op zit, da's nou eigenlijk de enige hotkey die ik nog wel handig vind.

Bouwkwaliteit lijkt mij prima (iig rammelt ie niet en tik je altijd raak) voor de prijs, maar in de fora vind je wel mensen die er niet lang mee doen. De tijd zal het leren..

Heb jij ook een Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)?

Ik vind de mede-tweakers erg vriendelijk dat je voor deze review 2 sterren krijgt. Ik vind de info beneden maats en het ontbreken van plaatjes erg jammer.

Daarnaast snap ik een aantal opmerkingen niet:
(welke idioot ooit heeft verzonnen dat dat anders moet... ??)
:?
Dit soort opmerkingen snap ik Řerhaupt al niet en mogen wat mij betreft niet in een review voorkomen. Je mag het best oneens zijn met een bepaalde aanpak, dat maakt echter de "bedenker" van het geheel nog geen idioot, op zijn hoogst heeft hij/zij een andere visie op zaken!
Welke toetsen bedoel je. Ik heb zo'n toets nog nooit op een toetsenbord gezien (behalve op zeer uitgebreide media-toetsenborden), maar wel heel frequent op een muis. Ik ben het ook nog nooit als opmerking tegengekomen. Misschien dat ik wat gemist heb, maar is een losse muis niet de oplossing?

De andere review of dit toetsenbord (wel mooi met kopjes enz.) heeft het over een robuust zwaar toetsenbord. Is dat ook jouw ervaring?
In die zelfde review wordt ook gesproken over een volumetoets en een starttoets voor de browser; zitten die ook nog op jouw toetsenbord, of hebben die toetsen ook het veld moeten ruimen?

@ Elluminatie
Bij mij is het vooral de spatiebalk die na een tijdje begint te verdwijnen!
Wat moet ik me hier nu bij voorstellen? Een toetsenbord met een gat er in of zo? :o
Je hebt je naam ook niet helemaal mee, een beetje anders geschreven staat er Eliminatie.... en dan mag je nog blij zijn dat alleen je spatiealk verdwijnt en niet je gehele toetsenbord :*) :Y) .

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 23 juli 2008 19:01]

Inderdaad niet zo uitgebreid deze review. Misschien een paar puntjes die ik zelf heb ervaren...
- duurzaamheid van de toetsen is erg goed. Hier in huis zijn er drie dagelijks al jaren in gebruik en er zijn nergens toetsen die blijven hangen ofzo. Mijn ervaring bij laptops is dat dit soms wel voor kan komen, maar met dit toetsenbordje heb ik het nog niet meegemaakt.
- duurzaamheid van het 'zilver' is daarentegen niet zo goed. Vooral waar je je hand hebt liggen, bijvoorbeeld onder de spatiebalk verdwijnt na verloop van tijd het zilver van het kunstof.
dit is wel een karige zeg.. plaatjes, kopjes, wat meer info, ik snap amper waar het over gaat :O
Bij mij is het vooral de spatiebalk die na een tijdje begint te verdwijnen! In 2005 mijn eerste gekocht (toen met NEXT hotkey) Deze was vorig jaar toch echt op, lekker weggesmeten en voor 20 euro bij de mediamarkt een nieuwe gekocht...

Voor mij alleen nog maar laptopkeyboarden;)
Ik heb al bij 3 toetsenborden last van hangende toetsen en dat toetsen zwaarder gaan. Er is niks overheen gevallen ofzo. Ik moet dan de toetsen eraf halen en een beetje met die 'houdertjes' bewegen om de toetsen weer goed te laten functioneren.
En het rare is dat niemand anders er last van heeft en ik al bij 3 :o
Ik vind eigenlijk dat dit toetsenbord geen laptop toetsen heeft, laptop is nog fijner dan dit.