Bekijk alle uitvoeringen

Alcatel One Touch Scribe HD (OT-8008D) Wit Review

TOYS 4 juli 2013, 2.471 views

Alcatel One Touch Scribe HD (OT-8008D) Wit

Pluspunten

• Dual sim werkt goed met uitgebreide functies.
  • Beeldscherm ziet er goed uit.
  • Accu gaat voor mijn gevoel lang mee ten opzichte van mijn S3.
  • Prijs/kwaliteit
  • Niet te zwaar en vind hem niet minder aanvoelen als de S3 kwa behuizing.

Minpunten

• Er zitten softwarematige knoppen op (zoals de home knop) wat ruimte in het beeldscherm in neemt. Aan de onderkant van het toestel heb je nog een flink stuk toestel wat niet gebruikt word. Had daar liever knoppen in gezien zoals bij de Galaxy serie van samsung.
  • Veel voorgeinstalleerde apps
  • Ingebouwde accu
  • De camera is wat langzaam

Ik schrijf deze korte review omdat er voor mij veel onduidelijkheden waren met betrekking tot de aanschaf van deze Dual sim telefoon. Van meerdere leveranciers hoorde ik verschillende verhalen en graag wil ik even wat duidelijkheid scheppen betreft de dual sim functionaliteit.

Met de dualsim ben je op beide sim kaarten gelijktijdig bereikbaar. Ook kan je er voor kiezen om elke sim individueel van elkaar aan en uit te zetten.

Het gedeelte van de data heeft mij het meeste tijd gekost om uit te vogelen hoe dat zat.

Er word aangegeven in de handleiding dat er maar in 1 slot 3G word ondersteund.. Dit is niet helemaal correct.
Als eerste kies je een sim voor welke je de dataverbinding wil activeren. Dit kan je doen in het sim-beheer menu bij Data verbinding. Daar kan je de simkaart van je keus kiezen. Nu is het mooie dat het mogelijk is om toch de 3G van de andere simkaart te gebruiken zonder deze fysiek te wisselen. Dit kan je doen door bij de optie Video-oproep de andere sim kaart te kiezen. Nu wordt de 3G functionaliteit overgeschakeld naar de andere sim. Mooie optie!

Er is ook een mogelijkheid om een datalimiet per sim in te stellen.

Zelf heb ik ook nog een galaxy S3 maar ben erg te spreken over deze Alcatel... natuurlijk is het wennen kwa skin en sommige settings.

Voor de prijs krijg je echt een mooi toestel.

Heb jij ook een Alcatel One Touch Scribe HD (OT-8008D) Wit?

Bedankt voor uw review.

Nu weet ik dat dit toestel geen dual 3G ondersteund.

Ben op zoek naar een toestel dat op bijde simkaarten tegelijk 3G ondersteundt
Dit in verband met slechte spraak ervaring met diverse toestelen waneer ik data op 1 sim heb aanstaan en spraak via de andere sim.