Alcatel One Touch S pop (OT-4030D) Zwart Review

mrtak 4 juli 2013, 2.441 views

Alcatel One Touch S pop (OT-4030D) Zwart

Pluspunten

• Prijs (85..96 euro)
  • Jelly bean android (werkt goed en snel)
  • front camera
  • 1ghz processor

Minpunten

• Touchscreen niet geweldig, zeker langs de randjes niet.
  • Batterij is slechts 1400mAh.
  • En niet erg snel op te laden met meegeleverde oplader. (drie uur minimaal)
  • Camera maakt erg slechte foto´s. (hij gokt naar de kleur en gokt meestal fout)

Net een week de S´POP in huis. Alles zit in een klein doosje en met alles bedoel ik een telefoon, usb-oplader, inear-headphone en een snelstartkrant geheel in het Nederlands.
De sim (2xslot) en batterij zijn makkelijk en snel geplaats. En met de aan-knop aan de bovenkant aangezet. Hiernaast zit de 3,5mm audio aansluiting. Er zit nog een plus/min volumeknop aan de linkerkant en een cameraknop aan de rechterkant. Aan de onderkant zit een micro-usb aansluiting voor laden/pc-connectie. De batterij 1400mAh, is op te laden voor tot 36uur gebruik. (wifi aan)
Het opladen gaat langzaam, de 5v 550mA usb lader is geen snellader. Voor een volle batterij moet hij een aantal uur aan het infuus.
De telefoon ligt goed in de hand en is niet bijzonder zwaar.
De gebruikservaring is dat hij alle apps best flitsend draait. En het wisselen ertussen ook. Maar met mijn vingers, medium kolenschop, reageert het singletouch scherm niet zo flitsend als bv een oude iphone. Langs de randen touchen cq schuiven gaat niet erg goed. Het systeem lijkt te twijfelen tussen pagina naar links/recht schuiven of je app activeren.
Dit is ook mijn eerste ervaring met android en ik moet zeggen dat het OS helaas behoorlijk dichtgetimmerd is. Het apperaat is te rooten en zou technisch gezien firefox OS kunnen draaien want dat is dezelfde telefoon maar dan genaamd onetouch fire
Maar al in al ben ik erg blij met mijn goedkope smartphone die alles kan!
Lekker whatsappen!

Update November 2013; GSM-signalproblemen voor de duo-sim opgelost met laatste firmwareupgrade. Verder staat mijn review nog als een huis.

Heb jij ook een Alcatel One Touch S pop (OT-4030D) Zwart?