Nintendo Wii Sports Pack Wit Review

Mac_Cain13 20 juli 2008, 706 views

Nintendo Wii Sports Pack Wit

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bediening met Wii-motes
  • Leuke Nintendo games

Minpunten

• Graphics zijn niet alles voor bv. shooters.
  • Speelt geen DVD af

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 3
Multimedia Score: 2
De Nintendo Wii heb ik gekregen na een inhouse-dag te hebben gevolgd bij een bedrijf. Hierdoor heb ik dus het plezier van het kopen gemist, net als de drempel die geld eventueel zou kunnen zijn. Misschien is het goed te melden dat ik waarschijnlijk geen Wii zou hebben gekocht als ik hem niet gekregen had.

Vormgeving
De Wii is klein en mooi wit. De blauwe gloed om het slot van de DVD speler staat ook stoer en word slim gebruikt om door te geven of je nog nieuwe berichtjes hebt op je Wii. De Wii-motes zijn ook in een nette bijpassende witte kleur en iedereen zal ook meteen doorhebben dat ze bij je console horen. Tot slot zijn alle extra slots, connectors en knopjes netjes weggewerkt achter strakke klepjes (zoals die voor SD-kaarten en gamecube controllers).

Graphics
De graphics zijn over het algemeen cartoon-achtig, waarschijnlijk omdat de Wii het echte spectaculaire werk niet aan kan. Persoonlijk vind ik dit niet storend en zelfs wel goed passen bij de Nintendo games zoals Super Mario Galaxy. Bij andere games, die ik zelf niet gespeeld heb, zou het wel jammer kunnen zijn dat er niet meer in zit.

Bediening en verder gebruik
Geniaal zijn natuurlijk de Wii-motes om de console mee te bedienen. Het is eventjes wennen, maar het point en click systeem werkt geweldig en iedereen die met mij speelt heeft het ook snel door. De nunchuk is ook erg natuurlijk en na enige oefening kun je er vlekkeloos mee door werelden lopen of boksen.

In het begin had ik ook wat last van een bewegende pointer door teveel omgevingslicht. Dit is makkelijk bij te stellen als je eenmaal weet waar het zit, maar het zou slim zijn als de Wii continue rare bewegingen zou detecteren en even een seintje geeft dat je naar de settings moet kijken. Beginnende gebruikers zouden hier anders wel eens gefrustreerd van kunnen raken.

De sensorbar lijkt ook niet heel stevig met zijn dunne draadje en bijna geen gewicht, maar uit ervaring blijkt hij meer te kunnen hebben dan ik dacht. Er is al enkele keren iets achter het draadje blijven steken, maar hij doet het nog perfect. Dus wat mij betreft ook een dikke prima.

Spel aanbod
Tussen het spelaanbod zitten geniale games. Super Mario Galaxy is echt mijn favoriet en zelfs met Wii sports en Wii play heb ik me al enige uurtjes vermaakt. Ook samen met anderen, alleen heb ik echt maar een paar van deze juweeltjes kunnen ontdekken. En dan zijn het met name de games van Nintendo zelf. Ik hoop dat er nog een paar goede games aankomen van andere ontwikkelaars die niet alleen maar hun game porten, maar ook echt gebruik maken van de Wii-mote functies.

Heb jij ook een Nintendo Wii Sports Pack Wit?

Niet helemaal waar, het zijn 5 IR leds links en rechts. Daarmee kan de Wii-mote berekenen waar hij in de ruimte zit er zit namelijk een IR camera aan de voorkant van de Wii-mote.

Verder vind ik het niet eerlijk dat je de graphics cartoon-achtig vind, er zijn genoeg spellen die dat niet zijn en best mooi zijn. Het is niet geweldig maar daar gaat het bij Nintendo ook niet over zij willen spellen met een verhaal of goed gebruik van de Wii-mote.

Dat over DVD weet ik maar Nintendo zegt dat ze dat OOIT gaan oplossen. Sommige zeggen dat het een speciale chip nodig hebben en sommige dat het met een Firmware update lukt.

En goede games komen altijd wat later als de console wat langer op de markt is. Nu zijn het echte Nintendo games maar dat gaat veranderen!

Ik heb zelf ook een revieuw gemaakt over de Wii omdat ik er ook een bezit, dus ik weet waar ik het over heb! ;)
Hele strakke review, maar misschien moet je nog even uitleggen wat die sensorbar nou precies inhoud aangezien ik geen Wii heb, er misschien wel een zou willen kopen en hem eerst helemaal wil leren kennen...

Alvast bedankt!
de sensorbar bestaat uit een plastieken latje van ongeveer 20 cm, met 2 infrarood-lampjes op, waarmee het de positie tov je televisietoestel bepaalt.