Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

Manny Calavera 1 juli 2013, 826 views

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)

Paar maanden geleden aangeschaft, direct teleurgesteld door de slechte support. Ten eerste wordt je altijd gebombardeerd door de vermeende "Handige applets" - kleine programmaatjes die je op het kleine LCD schermpje kan plaatsen, deze zijn nergens meer te vinden, die applets die er wel zijn werken matig.

Het switchen tussen de applets werkt zeer slecht naar mijn mening, de knoppen reageren maar de helft van de tijd en hebben bovendien de neiging om het hele scherm te laten doen als een flipperkast.

Een veelvoorkomend probleem van de G19 is dat hij soms begint te switchen tussen de applets, wat soms te verhelpen is door op het toetsenbord te slaan.

De driver die er al bij komt is opzich goed te gebruiken en onder de knie te krijgen. De backlights zijn erg gaaf maar zijn naar mijn mening niet iets waarvoor de die extra 40 euro voor moet betalen. (aangezien je goedkopere toetsenborden kan krijgen rond de 90 euro met backlighting)

Het toetsenbord typt heerlijk, toetsen zitten goed ver uit elkaar en de Macro's zijn erg handig.

Persoonlijk vind ik het absoluut geen topper, zeker omdat de LCD waarvoor toch de meeste mensen hem kopen, niet tot nauwelijks ondersteund is en geen meerwaarde heeft voor mij, achteraf gezien.

Heb jij ook een Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)?

Ik weet het niet zeker, maar mij lijkt het niet normaal dat je op een toetsenbord moet slaan om hem te laten werken zoals bedoeld is door de fabrikant... Al helemaal niet als het toetsenbord 120+ euro kost.
Misschien een kwestie van Logitech bereiken via de mail/hun chatservice, het uit te leggen en kosteloos een vervanging toegestuurd te krijgen?

Verder erg karig: Het is een toetsenbord, iets meer ervaringen over het typen mag best. Daarnaast zijn foto's altijd een leuke toevoeging.
Ook heb je niets gedaan met het +-/-punten lijstje, dat zou natuurlijk ook al een hele toevoeging zijn.

Verder veel plezier van je toetsenbord: Voor zover dat je dat kan hebben (want je klinkt vrij negatief erover voor iemand die eindigt met "het toetsenbord typt heerlijk" :P )
Ik ben er inderdaad ook zeker niet content mee; het typen werkt prima, zoals ik al zei zitten de toetsen perfect ver uit elkaar voor mijn handen, ze maken een distinct geluid wat ik zeer handig vind, en de macro's werken ook prima.

Wat ik daar vermeld over de LCD en wat je moet doen om het soms te kunnen fixen is een veelvoorkomend probleem, vandaar dat ik het ook meld. 'T is niet zo dat ik de enige ben met dat probleem, er zijn hele fora die erover praten met een boel mensen die er hun feedback over geven.

Ik gebruik hem dus atm slechts voor de macro's en het typen, niet voor de LCD. Eigenlijk had ik voor de helft van de prijs dus wel een toetsenbord kunnen kopen, die net zo goed werkt.