Microsoft LifeChat LX-3000 Review

da_grum 19 juli 2008, 2.195 views

Microsoft LifeChat LX-3000

Pluspunten

• comfortabel
  • goed geluid (ook opname)
  • werkt ook onder linux (ubuntu 8.04)
  • lange draad (ongeveer 2 meter)

Minpunten

• de controler op de draad is nogal lomp

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Het werd eens tijd voor een nieuwe headset, en deze Microsoft LifeChat LX-3000 stond toevallig in promotie bij de lokale computerboer, vandaar dat ik deze headset kocht.

Na (korte) installatie van drivers werkte alles probleemloos. Deze headset is "optimised for windows live messenger" wat gewoon wil zeggen dat er een knop op zit om audiogesprekken van windows live messenger te starten/beantwoorden/beŽindigen.
Ik was aangenaam verrast door het gemak van de koptelefoon, na enkele uren (opeenvolgend) gebruik was ik bijna vergeten dat ik hem nog op had. Ook door de geluidskwaliteit was ik aangenaam verrast. De koptelefoon kan een redelijk vol geluid weergeven (daarmee bedoel ik dan vooral dat hij in staat is om bassen weer te geven die doorklinken), ook bij hoog volume (waar sommige koptelefoons soms een krakend geluid weergeven).
Bijkomend voordeel: de headset werkt ook onder ubuntu linux (8.04). Enkel het uitvoerapparaat moest ingesteld worden op "USB-audio".

Heb jij ook een Microsoft LifeChat LX-3000?

Het snoer is 1.80m volgens de specificaties.
"de controler op de draad is nogal lomp"

Dat heet solide.. en wees blij dat ie dat is .. want er zit een heuze 'geluidskaart' in.

Al had er best nog een knopje bij gekunt voor 'mute' van geluid (ipv alleen mic)
allemaal leuk "solide" maar ik vind hem wel nogal ongelukkig geplaatst. Hij "hangt" altijd en raakt dan ergens tussen/blijft haperen (en er is geen bevestigingsclip op).
Voor de rest nog steeds zeer tevreden van, zeer comfortablel en goede geluidskwaliteit
Ik heb hem ook, voor het geld een prima headset, alleen de bedieningsknop op het snoer zou een klip moeten hebben.