Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB) Review

OpenMinded 25 juni 2013, 1.250 views

Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)

Pluspunten

• Superscherp retina beeldscherm, zeer prettig om naar te kijken.
  • quad core i7, dus veel rekenkracht, maar daarbij erg portable.
  • Wordt nauwelijks warm en is muisstil.
  • Supersnel, stevig, draagbaar.
  • Ingebouwde SD kaart lezer is een vooruitgang.

Minpunten

• Het enige echte nadeel vind ik de prijs. Je krijgt absolute topkwaliteit en technologie die geen enkel bedrijf kan evenaren, maar de prijs is relatief aan de hoger kant. (Persoonlijk heb ik er dermate veel plezier van dat ik dat er voor over heb) Een MacBook Air is dan een betere optie.
  • De magsafe adapter anders is dan die van alle vorige modellen. Een beetje kansloos (al is er vast een goede reden voor?)

Deze MacBook Pro met retina scherm is wat mij betreft de allerbeste laptop die er op dit moment te koop is, als het gaat om combineren van rekenkracht, snelheid, batterijduur en mobiliteit. de intel HD / Nvidia combinatie zorgt voor het besparen van kostbare stroom als het kan en met 512 MB/1 GB video geheugen voor weergaloze prestaties indien nodig.
Hij is licht, dun, maar ook erg stevig.
Het toetsenbord is ontzettend fijn en heeft zoals alle recente modellen verlichting.
Retina lijkt een leuk marketing woord, maar als je er mee gewerkt hebt is een willekeurig ander scherm al snel een teleurstelling :).
De magic mouse is een zeer prettige aanvulling. Je kunt met 1 of 2 vingers swypen binnen OS en browser.
De trackpad is ook erg prettig groot en gevoelig, en diverse gestures werken vlekkeloos.
Door het gebruik van beide wordt het duidelijk waarom Apple geen touchscreens op laptops zet en zich meer richt op de invoerapparatuur.
In gebruik is dat een stuk logischer dan op het scherm dingen doen met je vingers.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)?

Hmmm dit is geen review, maar een reclame bericht

[Reactie gewijzigd door Vortex1701 op 25 juni 2013 17:18]

nee dat is het niet, want dan zouden er geen negatieve punten in staan.
Om dit een review te noemen zou een beetje verkeerd zijn. Probeer de volgende keer wat uitgebreider over het product te vertellen, misschien zelfs wat afbeeldingen. Wat we nu zien is een korte lap tekst zonder enige opbouw.
tja dat krijg je als ze als minimum 100 woorden vragen en een MyCom bon verloten :).
Ik heb er persoonlijk ook niet zo veel meer over te melden.
Misschien moet ik het ombouwen naar een simpele review?
Het begint in deze "review" al met een subjectieve zin, hoe kun je nou met zekerheid stellen dat het absoluut de beste laptop is?
2000 euro voor een low-midrange laptop is een stevig bedrag, er zijn laptops die een betere CPU hebben, betere Graka, betere batterijduur enz. voor een veel mindere prijs, en zal ik je eens iets vertellen? Je kunt OSX ook op een normale laptop installeren minus de torenhoge aanschafprijs van een apple product.
er staat nota bene in dezelfde zin waarom ik dat vind.
Low-midrange? Zeker nog nooit achter het apparaat gezeten?
Is in alle opzichten premium.
En blijkbaar gebruik ik hem niet zwaar genoeg zoals sommige anderen, want ik heb nog steeds nooit de ventilator gehoord.
Betere batterijduur? Ja met een draagbaar blok erbij.
Ik weet heel goed dat je OS X op een niet mac kunt zetten en weet daarom ook dat er met een enkele uitzondering altijd problemen zijn met allerlei hardware en je nooit zonder gedonder kunt updaten.
Leuk voor een ontwikkel pc, tenminste zeer onhandig als je er dagelijks op werkt.
En de prijs is stevig ja, ook dat heb ik genoemd: maar als je betaalt heb je gewoon het mooiste en een van de snelste laptops in een superdunne, stille behuizing en een fenomenaal scherm.
Ga maar eens kijken bij een Apple winkel, in plaats van te zaniken om niks :).

[Reactie gewijzigd door OpenMinded op 11 augustus 2013 12:46]

Dat had ik eerst wat meer gedaan, maar dat maakt het wat lang.
Ik hou zelf wel van kort en krachtig.
Kun je een voorbeeld geven?
Ik ben zeker een groot liefhebber van dit apparaat en Mac OS X, fanboy zou ik het zelf niet noemen.
Heb mijn best gedaan de goede dingen te benadrukken en de negatieve ook.
Die laatste zijn er gewoon niet zo veel :).
Ik kan het zo te zien nog wat aanpassen, dus brandt maar los en wie weet maak ik het nog wat mooier :).
Ik zie bij pluspunten geluidsproductie staan, als een maat van mij een zwaar spel op zijn Retina doet lijkt dat apparaat wel op te stijgen }:O

Met lage belasting is hij inderdaad erg stil, onder hoge mijn inziens absoluut niet
Tot de 3000 rpm hoor je de laptop inderdaad niet. Ga je gamen, dan hoor je hem duidelijk, maar meestal heb je dan genoeg omgevingsgeluid (van hoofdtelefoon, geluidsset of laptop zelf) zodat het geluid van de ventilatoren niet als storend wordt ervaren. IMHO
Te lang is nooit slecht. Daar is het een review voor :)