Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model) Review

_Chris_ 21 juni 2013, 5.310 views

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Pluspunten

• Heel goedkoop!
  • Snel!
  • Makkelijk te configureren

Minpunten

• Niet de meest stille router, maar heb er geen last van
  • Behuizing voelt wat goedkoop aan

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Eigenlijk op zoek naar een access point, omdat mijn huidige WAG320m niet voldoende bereik heeft in mijn huis, mede omdat deze in de kelder staat :)

Onlangs om in de garage een internet verbinding te maken, voor het eerst met TPlink in aanraking gekomen (WPA281 Powerline). Dit beviel goed, tijd om ook de rest eens te bekijken ;)

Ik ga de TL-RW1043ND dus alleen als access point gebruiken in eerste instantie, dus meer features als alleen een access point, maar voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten.

Gezien zelf het eigen topic op Tweakers, met zowel veel nagatieve als positieve reacties, wist ik zelf eigenlijk niet wat ik er van moest verwachten. Toch maar de gok gewaagd.

Tot nu toe is de ervaring erg positief, binnen een paar minuten werkend, instellingen zijn makkelijk te vinden en aan te passen. Bijzonder goed bereik, door het gehele huis, stukken beter dan de Linksys!

Hij staat er nu pas een paar dagen, maar tot nu toe, erg tevreden!

Heb jij ook een TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)?

Hoe bedoel je niet de meest stille? Er zitten geen bewegende delen in. Of bedoel je iets van klikjes?
Hij bromt zo nu en dan een beetje. Maar dat is misschien exemplarisch?
Hmm raar, bij mijne nooit gemerkt.
Wat bedoel je precies met:
Niet de meest stille router, maar heb er geen last van
Er zit namelijk geen ventilator o.i.d. in de router, wat maakt er dan geluid? :)
edit:
Sorry, ik had het tabblad te lang openstaan

[Reactie gewijzigd door Puch-Maxi op 21 juni 2013 18:29]

Lijkt mij dat de adapter geluid maakt. Zelf ook een paar apparaten die soms piepen.

Android Tablet waarbij de adapter begint te piepen als hij vol is.
Dell Vostro 3750 adapter die piepte. Gelukkig netjes omgeruild door Dell.

Tevens zou het een mooie aanvulling zijn als je een bv beschrijft hoe je de AP hebt ingesteld en of je deze draadloos of bedraad hebt aangesloten op je router.

[Reactie gewijzigd door MikeOO op 22 juni 2013 09:02]