Parrot Zik Review

fries1984 17 juni 2013, 613 views

Parrot Zik

Pluspunten

• Geluid;
  • De mensen van Parrot beloven een "supersound" en laten we eerlijk zijn... dat mag ook wel gezien het bedrag wat je voor deze mooie koptelefoon betaald. Kritisch dat ik ben moet ik ook toegeven dat het geluid gewoon goed is, wel lijkt de koptelefoon erg veel bass te produceren.
  • De ZIK sluit je oor volledig af waardoor je praktisch geen last hebt van omgevingsgeluiden. Het deed me denken aan zo'n koptelefoon waarmee je vroeger zo'n piepjestest moest doen...heerlijk stil om je heen als je hem draagt!
  • Geluidsinstellingen en equalizer zijn erg uitgebreid en makkelijk in te stellen met de gratis app.
  • Ik ben zeer tevreden met deze aankoop en zou hem dan ook zeker aanraden op het moment dat jij opzoek bent naar een high-end koptelefoon. Het design kunnen veel fabrikanten een voorbeeld aan nemen.

Minpunten

• Geen L/R regelaar (dit kan natuurlijk ook via het device waarop je hem aansluit)
  • Sensors zijn leuk en soms handig alleen kun je ze niet uitschakelen, zo stopt mijn ZIK tijdelijk met afspelen van muziek als ik even gaap (best irritant). (update?)
  • Is de accu leeg dan merk je dit pas op het moment dat de bluetooth connectie stopt (lees: muziek stopt). Een waarschuwing-toon/ knipperend ledje zou handig zijn) (update?)

De Parrot ZIK,

Uiterlijk, vormgeving en bediening kloppen. Je merkt dat al bij het in handen hebben van de doos dat aan alles zorg is besteed. De koptelefoon voelt degelijk (stevig) aan.

Voor welk gebruik is deze koptelefoon geschikt? Om eerlijk te zijn; geschikt voor alle dagelijkse dingen behalve sport. Bij sporten (veel bewegen) blijft hij door zijn gewicht minder goed zitten en is het hierdoor eerder een last dan ontspannen.

Lekker muziek luisteren hangend op de bank, zittend achter de pc/tv een film kijken is simpelweg een genot.

Installatie;

Dit is klaar in handomdraai en zonder een gebruiksaanwijzing nodig te hebben;
- verpakking openen
- meegeleverde accu gaat achter een magnetisch deksel
- app installeren vanuit de appstore
- en genieten maar.

Bediening;
Eenmalig de app installeren en de koptelefoon doet de rest! De rechter kant van de Parrot ZIK is een aanraakgevoelige schelp.

Wil je de muziek harder/zachter? --> vinger omhoog/beneden vegen.
Wil je een volgend nummer? --> vinger links/rechts vegen.
Wil je een nummer pauzeren? --> tik eenmaal met je vinger.

Ook zitten er diverse sensors en microfoons in de ZIK, deze meten het omgevingsgeluid en anticiperen hierop voor een perfecte muziek beleving.

Doe je de koptelefoon even af, ook dan stop de muziek automatisch. Zet je hem weer op, dan speelt hij weer verder.

Heb jij ook een Parrot Zik?

Je zegt niet geschikt voor sport, maar als je wat met je hoofd beweegt, bijvoorveeld naar beneden kijken, blijft hij dan wel zitten? Ik heb nu een BT headset, die als je vooroverbukt, gelijk van je hoofd valt.
Hoe lang gaat de batterij mee?

[Reactie gewijzigd door modelmark op 28 juli 2013 18:34]