Joby Gorillapod Original (Zwart) Review

Iaptop 9 juni 2013, 716 views

Joby Gorillapod Original (Zwart)

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Korter te maken
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Aan de dure kant
  • Nieuwere (vooral grotere) smartphones kunnen er niet / nauwelijks in

Pak anders een stapel boeken, en leun het mobiel ertegenaan. Wacht even! Het mobiel is gevallen, we moeten ook voor het mobiel iets leggen, anders glijdt het weg.
Heb je regelmatig dit probleem? Iedereen wil op de foto waardoor er niemand over blijft om de foto te nemen, gevolg: improviseren om een statief te maken voor de telefoon. Dit kan door bijvoorbeeld het mobiel tegen een stapel boeken te leggen, maar of het mobiel glijdt weg of de hoek is niet goed. Het is dus zeer lastig om te regelen.

Daarom is de GripTight Gorillapod zeer handig, ben je nu een professionele fotograaf of ga je op vakantie met familie, hij komt altijd van pas.

De bouwkwaliteit

De Gorillapod is gemaakt van plastic en heeft rubberen ringetjes zodat je altijd grip hebt, hoe je de pootjes ook buigt.
De pootjes en de houder komen apart, maar dat is een kwestie van opschroeven, en je kan je mobiel erin zetten. Dat gaat heel makkelijk, je schuift het bovenste houdertje naar boven en zet je mobiel erin. Aan de binnenkant van de houdertjes zit rubber, zodat er geen krassen op je mobiel komen. De pootjes kan je op veel manieren buigen, waardoor de Gorillapod ook nog multifunctioneel is, maar daar komen we later op. Als je de pootjes goed buigt is het allemaal erg stabiel en kan je er hele mooie foto’s mee maken. Je kan de pootjes ook inkorten, elk bobbeltje kan je apart losmaken waardoor je de pootjes zeer kort kan maken, wat het gebruiksgemak bevordert aangezien je minder hoeft te buigen.

Foto’s maken

Je hebt natuurlijk oneindig plekken om de Gorillapod vast te maken, te denken aan een boom, een reling, een arm en een autospiegel. In mijn geval maak ik de Gorillapod vast aan mijn hanglamp, zodat ik een mooie overzichtsfoto kan maken van mijn bureau. Het is altijd een beetje puzzelen hoe je de pootjes het beste kunt bevestigen, maar dat is meestal niet zo’n groot probleem. http://www.picresize.com/images/rsz_eh5frvn.jpg
Een nadeel is wel dat als je op het scherm drukt van de telefoon om een foto te maken je telefoon kan gaan bewegen omdat de lamp niet stevig genoeg is, een oplossing voor dit probleem is om een timer aan te zetten zodat er nog tijd is om het geheel te stabiliseren.
Het resultaat mag er zijn, en dit is pas één van de zoveel dingen die je met de Gorillapod kan doen.

Andere mogelijkheden
Dat de Gorillapod zeer handig is om foto’s mee te maken weten we nu maar er zijn nog veel meer dingen waarvoor je de Gorillapod voor zou kunnen gebruiken. Je kan de Gorillapod bijvoorbeeld vastmaken aan je bed waardoor het een houder kan worden voor verschillende dingen, zoals een koptelefoonhouder en een houder voor je mobiel zodat je snel kan kijken hoelaat het is als je in bed ligt.
Ook kan je de Gorillapod vastmaken aan het stuur van je fiets, zodat je kan navigeren met je mobiel, je kan hem natuurlijk ook vastmaken aan iets van het interieur van de auto, waardoor je er ook mee kan navigeren en eventueel nog kan aansluiten op de geluidsinstallatie van je auto waardoor je er ook muziek mee kan afspelen.

Nadelen
Ondanks dat de Gorillapod voor de meeste telefoons geschikt is, kunnen de grotere telefoons er niet in. Een Note II past net niet, en die is 5.5” diagonaal, maar dat kan je ook niet echt meer een telefoon noemen, zo groot is hij.
Ook zou het leuker zijn als de Gorillapod in verschillende kleuren te krijgen is. Mijn bed is wit en met een witte Gorillapod zou hij minder opvallen en beter passen als (kop)telefoonhouder.

Dit neemt niet weg dat het nu ook een zeer mooie kleurencombinatie is, die natuurlijk mnder snel vies lijkt als wit.

De Gorillapod is zeer makkelijk te bedienen en toch kan je er tal van dingen mee doen. De bouwkwaliteit is zeer goed maar het is jammer dat er niet meer kleuren te leveren zijn. Ook zou de houder zelf wat verder uit mogen rekken, voor de nieuwe generatie telefoons die groter zijn dan 5”.
Ik zal de Gorillapod wel aan iedereen aanraden die regelmatig foto’s maakt met zijn mobiel omdat foto’s maken een stuk leuker en makkelijker wordt. Als je klaar bent met foto’s maken kan je de Gorillapod ook zo buigen dat hij zeer klein wordt en zo makkelijk op te bergen is.

Heb jij ook een Joby Gorillapod Original (Zwart)?

Ach, met die plaatjes zal het wel goed komen, google is je beste vriend :+ foto resizer.
Dan is dit verder een leuke review, chapeau!
Dankjewel! Ik vind het een beetje jammer dat mensen minpunten gaan geven omdat de plaatjes (nog) niet goed zijn.
(plaatjes kloppen denk ik niet)
Als je rechtermuisknop doet en "afbeelding openen in nieuw tabblad" dan kan je ze wel goed zien. Geen idee hoe ik het zou moeten maken.
Je plaatjes zullen te groot zijn, je moet ze even verkleinen denk ik.
Dus verkleinen in Windows en heruploaden, of kan ik er een tag achter zetten? (Iets met [img size] 400x400 [/img size]?
zoiets:
[url="plaatjegroot"][img]urlplaatjevan400px[ /img[ /url]]
De foto's zijn aangepast en zijn nu helemaal goed! :)
Eh.... Niet echt.