Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-V55 (Rood, Zwart) Review

undercover. 8 juni 2013, laatste update op 8 juni 2013, 3.097 views

Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)

Pluspunten

• Subliem geluid
  • Zeer compact
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Pijnlijke oren na enkele tientale minuutjes luisteren

Heb deze headphones onlangs besteld bij bol.com (goede service daar overigens).
Deze heb ik gekocht om mijn al zeer oude Sennheiser hd 407's te vervangen, en mede om headphones met een beter design te hebben.

Mijn mening;
Over het design ben ik zeer te spreken, simpel & mooi

Geluid:

Zeer goede geluidsweergave, geen veel te te overheersende bass (zoals vaak het geval met 'dj-headphones', goede lage en hoge tonen.
Compacte headphones die gemakkelijk in de rugzak passen (opvouwbaar) en weining ruimte in nemen.

Bouwkwaliteit:
Zijn zeer licht, kwalitatief niets op aan te merken.
Maar het blijft 'slechts' plastiek.

Comfort:
Het punt waar ik niet echt tevreden mee ben omdat ze enorm veel druk uitoefenen op je oren. De headphones gaan na enkele tientalle minuutjes al pijn doen aan je oren, en ik heb al geen te groot hoofd.
De oorzaak hiervan is het systeem om de headphones op te vouwen, hierdoor heeft sony de hoofdband kleiner gemaakt wat resulteert een hoge druk op de oren wat wel irritant is, je kan er geen uren films mee kijken, maar om mee te nemen is hij dan wel weer ideaal.

Heb jij ook een Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)?

Dubbelpost

[Reactie gewijzigd door undercover. op 8 juni 2013 23:22]