Beats Studio (Wit) Review

notsonewbie 8 juni 2013, laatste update op 8 juni 2013, 1.330 views

Beats Studio (Wit)

Pluspunten

• Goed geluid al zijn er andere merken die lagere En hogere tonen ten gehore brengen.
  • Design

Minpunten

• Knelt wel op wat groter dan gemiddeld hoofd zoals ik heb(grootste maat baret in het leger toen ik 18 was).
  • Noise canceling? Volgens mij niet. Sowieso is uit doen van die functie, tevens het afzetten van de GEHELE koptelefoon functie, namelijk je hele geluid zet je uit..

Nu ik vaker rond amsterdam fiets en sowieso ben, vind ik het prettig op de fiets Noise Canceling (hierna NC) headset te hebben. Deze gebruik ik buiten en binnen (soms rumoerige buren)
Dit is NC is volgens mij overigens marketing onzin en _niet_ (actief) aanwezig op dit model!
Niet NC an sich dus, maar wel op dit product. Dat de NC slechts de over-ear grootte en isolatie intern is.
Een duur product, dat wel solide lijkt en een design heeft dat vele als mooi bestempelen.
Voor bouwkwaliteit geef ik 4 sterren ivm het wat onhandig te openen en sluiten dunne klepje met dito m.i. fragiele nokjes op de plek waar de batterijen in de linker oorspeaker gaan. De 'klik' voor open en dicht voelt- en maakt niet een erg solide geluid.

Sowieso de knop om de NC af te zetten. Die zet namelijk nose canceling uit maar 'ook' gewoon het geluid an sich. Je ziet ook geen gaatjes in de headset, de voor noice canceling benodigde microfoontjes om tegen geluid te maken.
Ik heb muziek opgezet, niet te hard, en gemiddeld, pop : Owl City - Alligator Sky (No Rap Version) maar hoorde de tv nog steeds. Tuurlijk wat gedempt, maar dat is met mijn veel goedkopere philips ook..
En het zou inhouden dat er dus 1 paar speakers in de headset zit die tegengeluid produceren, en zou dat dan niet ook je gewone geluid veranderen? volgens mij wel maar zeker weten doe ik het niet.

Ik koos voor over-ear (in plaats van in- of on ear) vanwege eerder genoemde 'genieten in stilte met minimale bijgeluiden'. Ik had dit kunnen weten, maar dacht er van te voren niet aan: de meeste warmte gaat uit je hoofd, en deze headset dekt je oren rondom af, warm dus met zonnig weer of een pittig stukje fietsen zie ik dat nu als nadeel.

De tonen zijn prima, ik heb een bovengemiddeld gehoor, en deze gaat tot de voor de meeste mensen max. van 20.000 hz de minimale is 18 hz meen ik, afijn goede bass ook.
Echter ook puur op die sepc's zijn er goedkopere met lagere en hoger toon bereik.

Ik gebruik hem met een mp3 speler, recreatief, dus de telefoon functie die voor apple bedoelt lijkt kan ik jullie niets over vertellen. Wel dat er 2 snoertjes bij zitten, een gewone 2 x 3,5 mm plug kabel en 1 met knop ivm telefoon functies. Ook 2 aaa duracell batterijen worden bijgeleverd.

Deze is in de winkel gekocht en verpakking had 'uitpak en weer inpak sporen'.
Ben er nog niet uit, maar ik denk dat ook ik hem retourneer.
Deze link vond ik te laat na lovende 'kritieken' van webshop bezoekers. http://reviews.cnet.com/best-noise-canceling-headphones/ hij komt er niet op voor.

Heb jij ook een Beats Studio (Wit)?

Noise cancelling schijnt het best te werken met continue geluid zoals vliegtuig motoren of de stofzuiger. Straatgeluid schijnt lastiger te cancellen te zijn.

Voor het geld van die Beats zou ik zelf wel een hoofdtelefoon van een echt merk dat in ieder geval ervaring heeft en in de muziekwereld iets betekend kopen.
Helemaal mee eens, dan nog niet meegenomen hoeveel neppe versies van die beats er wel niet in omloop zijn.. waarvan de kwaliteit nog slechter is (duh)
Zou ik gewoon een degelijke halen van een écht merk :P

Niet een overhyped ding als dit.
Je betaalt met deze koptelefoons dan ook niet voor kwaliteit, maar voor looks en merk.
Dacht dat dat toch wel algemeen bekend was ;)
Nee, maar nu weer iets bekender :-)