Alcatel One Touch Star (OT-6010D) Zwart Review

Tweakers.mette 8 juni 2013, 946 views

Alcatel One Touch Star (OT-6010D) Zwart

Pluspunten

• OMALED
  • Gorilla Glass
  • Android 4.1
  • Afmetingen
  • Werkt snel, geen haperingen.

Minpunten

• Voor mij persoonlijk, waar ik het toestel op dit moment voor gebruik, zijn er geen nadelen.
  • Voor heavy gebruikers denk ik dat het duidelijk is dat dit toestel niet geschikt is voor hen.

Komende van een 4,55" (720p) Sony Xperia smartphone die ik persoonlijk echt te groot vond, heb ik bij de aankoop van mijn huidig toestel prioriteit gegeven aan de afmetingen. Al snel kwam ik tot de conclusie dat een toestel met 4" scherm perfect zou zijn voor mij, ook al moest ik dan inleveren op de resolutie (uiteindelijk is dit zeker niet slecht voor het stroomverbruik).
Na wat vergelijken kwam ik bij de Alcatel OT Star terecht, geen grote naam op gebeid van smartphones, maar ik probeer graag iets nieuw en geef de kleine merken ook graag een kans. De specificaties zagen er goed uit, AMOLED scherm met Gorilla Glass afwerking, Android 4.1, Dualcore CPU, ... en dat allemaal voor net geen 200.
Uiteindelijk ben ik dan naar de winkel gegaan om het toestel te gaan bekijken, de afmetingen bleken perfect te zijn, goed in de hand liggend en je kan het toestel gemakkelijk bedienen met 1 hand. De bouwkwaliteit zag er goed uit, niet te zwaar maar toch stevig afgewerkt.
De dag erop heb ik 'm online besteld voor 199 en voorlopig ben ik een tevreden gebruiker. Ik moet wel zeggen dat ik geen zware smartphone gebruiker ben, voor mij is het dus niet negatief dat de cpu bv. "maar" op 1.0 Ghz draait en dat de hoeveelheid RAM geheugen "maar" 512MB is. Ook het inern geheugen (4GB) waarvan je 2,4GB ter beschikking hebt is meer dan voldoende als light gebruiker, iets wat voor sommige misschien wel een nadeel kan zijn, gelukkig kan je nog een SD kaartje insteken moest het nodig zijn.
Over de software kan ik kort zijn, aangezien er niet te veel tralala opstaat van Alcatel zelf, wat ik eerder zie als positief punt. Android 4.1 draait supervlot, toch een hele verbetering tov 4.0 moet ik zeggen.
Al bij al dus dik tevreden en ik hoop dat Alcatel in de toekomst voor nog meer concurrentie kan zorgen.

Heb jij ook een Alcatel One Touch Star (OT-6010D) Zwart?

Ik zou dat ''Voor mij persoonlijk, waar ik het toestel op dit moment voor gebruik, zijn er geen nadelen.'' eerder bij de voordelen zetten :).

Ik denk inderdaad dat dit echt een goede telefoon is voor een heleboel mensen. Gewoon een goede allrounder, voor een goede prijs...