Specificaties 1.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Teufel Audio Cinebar Cinebar 51 Review

psiseekers 7 juni 2013, laatste update op 7 juni 2013, 791 views

Teufel Audio Cinebar Cinebar 51

Pluspunten

• Strak geluid
  • Slank en compact
  • Mooi design, hoogwaardig afgewerkt
  • Subwoofer
  • THX
  • Levertijd (twee maanden op proef)

Minpunten

• Geen HDMI. Onbegrijpelijk

Geluidskwaliteit Score: 5
Als je op zoek bent naar een compacte krachtpatser onder je HDTV. Dan is dit een mooie keuze. Mooie strakke soundbar. Mooi helder geluid, hard als het moet. THX uit zo'n lekker klein ding. En een subwoofer die echt indruk maakt. Ik kende Teufel niet, maar alles ziet er echt uit als "a million bucks" krijg vooral van veel vrouwen een compliment omdat het er zo stijlvol en slank uitziet. Maar schrikken dan als ik Transporter 2 blue ray op vol geluid laat zien. Pijn in je oren zonder noemenswaardige vervorming. Op verzoek van de buren toch maar een Auralex SubDude isolator er onder gekocht. Tot nu toe alleen maar lovende woorden over Teufel, want ik heb niks te zeiken, nou ja, bijna niks. Audio aansluitingen zijn 2 x cinch voor aux 1 en aux 2. 1 x coaxial en 1 x optical. Voldoende, al mis ik 1 minijack en had ik liever 1 extra optische ingang gehad ipv twee analoge. Ik kan alleen maar raden wat er op de designafdeling is gebeurt toen ze akkoord gaven op het ontwerp. Maar dat ze die dag stoned waren, staat als een paal boven water. GEEN HDMI. Je maakt in 2013 een zo'n prachtige soundbar en je kiest niet voor HDMI. Onbegrijpelijk. Nu heb ik dat opgelost met een Konig HDMI switch met een audio return channel. Deze heb ik digitaal via coaxiaal aangesloten. Weinig keus want mijn airport express zat al in de optical ingang en ik wil alles digitaal houden. Achteraf, had ik de switch toch nodig gehad omdat nu mijn HTPC, HD settopbox en de Apple TV 3 HDMI ingangen hadden vereist op de soundbar. Als ze dat ook hadden gedaan, dan had ik 5 sterren gegeven.

• Auralex SubDude isolator
  • Konig 4 Poorts HDMI Switch (3D en ARC)

Heb jij ook een Teufel Audio Cinebar Cinebar 51?

Als dat ding bijna 800 euro kost en er zit idd geen HDMI op, dan had ik hem toch mooi in de winkel gelaten :D
Voor 800 euro een THX set die er zo uit ziet en zo klinkt? HDMI is het enige minpunt en met 85 euro opgelost met een switch die netjes in de kast zit. Sterker nog, ik had sowieso te weinig HDMI poorten gehad. Ik heb m nu een paar weken, blijf het een top apparaat vinden. Maar als je een out of the box oplossing zoekt (en dat wil elke tweaker hier toch?;), dan moet je deze set idd in de winkel laten staan.