Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 67mm - Bekijk alle specificaties

Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Canon) Review

hkpctech 4 juli 2008, laatste update op 4 juli 2008, 1.232 views

Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Canon)

Pluspunten

• lichtsterkte over het gehele zoombereik
  • scherpte en contrast erg goed
  • gewicht

Minpunten

• iets trage AF

AF-snelheid Score: 3
Lens flare Score: 3
Vignettering Score: 3
Chrom. abberratie Score: 3
Vervorming Score: 3
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 3
Handling Score: 3
Ik heb deze lens nu 4 maanden en heb hem tijdens onze reis door de VS gebruikt. Met name het over all lichtsterke bereik van 2.8 is erg plezierig. Deze lens zit dan ook vanaf het moment dat ik hem heb als standaardlens op mijn Nikon D70. De lichtsterkte maakt de lens ook prettig voor genruik binnenshuis. Ik probeer zoveel mogelijk zonder flits te werken. Zeker ook omdat, wanneer je de ingebouwde flits gebruikt, je ervoor moet zorgen dat je de zonnekap er niet op hebt. De grote en vorm van de kap zorgen voor schaduw op je onderwerp. In veel gevallen kun je bij bestaand licht fotograferen. Buiten geeft de lens bij volledige opening een heel klein beetje vertekening (CA en vignettering). Maar dat kun je met een of twee stops vrijwel elimineren. Ik heb nog de versie zonder ingebouwde motor (voor Nikon) maar de AF werkt voor mijn doelen snel genoeg. De nieuwe versie (A16NII) heeft een stille ingebouwde AF motor en is iets duurder. De prijs/kwaliteit verhouding van deze lens gaf voor mij de doorslag voor aanschaf. Let wel op dat je een "made in Japan" versie hebt. Er zijn nog lenzen met een andere oorsprong in omloop maar deze hebben een minder degelijke bouw.

• Nikon D70

Heb jij ook een Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Canon)?