Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Teufel Aureol Real (Zwart) Review

Henridv 4 juni 2013, laatste update op 5 juni 2013, 1.232 views

Teufel Aureol Real (Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Twee kabels die losgekoppeld kunnen worden (3.5mm, 6.3mm)
  • Opbergtas
  • Geen "opgesloten" gevoel (door open achterkant)

Minpunten

• Geluid is snel hoorbaar (door open achterkant)

Ik heb deze koptelefoon als cadeau gekregen toen ik een abonnement nam bij muziektijdschrift OOR. De prijs speelde in mijn geval dus geen rol, maar ik denk dat deze voor dit type koptelefoon wel een redelijke prijs is.

Geluidskwaliteit

Het geluid kan ik enkel vergelijken met mijn vorige koptelefoon welke een Shure SRH 240 was. De Aureol Real heeft meer lage tonen welke het geluid iets aangenamer maakt. Over het algemeen vind ik dat het geluid heel goed zit met een goede balans tussen laag en hoog.

Bouwkwaliteit en gebruiksgemak

Het eerste wat opvalt bij deze koptelefoon is het lage gewicht. Dit zorgt ervoor dat je deze koptelefoon zonder problemen voor lange tijd aan kan hebben. Daarnaast is werkt het verstellen van de koptelefoon soepel maar zit hij toch goed vast.

De Teufel koptelefoon heef een open achterkant wat ik zowel een voor als nadeel vind. Ik heb minder het gevoel in een afgesloten ruimte omdat geluid van buiten ook nog goed hoorbaar is. Dit zorgt er ook voor dat het gemakkelijk is om een kort gesprek te hebben zonder de koptelefoon te moeten afnemen, zelfs al speelt er muziek. Dit is tevens ook het grootste nadeel. Het geluid in de koptelefoon gaat namelijk ook snel naar buiten. In ruimtes waar er veel lawaai is zal je de muziek iets luider moeten zetten waardoor het dus ook gemakkelijk gehoord kan worden door anderen.

Wat ik persoonlijk ook nog een voordeel vind is dat de kabel enkel aan de linkse kant komt.

Extra's

In de doos zitten naast de koptelefoon ook nog enkele extra's: een opberzakje en 2 kabels (3.5mm van ongeveer 1 meter en 6.3mm van 3 meter).

Heb jij ook een Teufel Aureol Real (Zwart)?

Wanneer zat deze bij een abonnement?
Ik weet het niet zeker, maar denk dat het rond april 2013 was.
Haha, dan kan ie er zeker weten niet meer bij komen, jammer.
Heb deze koptelefoon gekocht maar heb wat last van sibilance; denk je dat dit aan mijn onboard geluidskaart ligt, aan een foutje in de productie van dit ene specifieke item, mijn oren, of heb ik 'm verpest door 'm op het hoogste volume van mijn mp3 speler te draaien?
Geen idee, ik heb daar alleszins geen last van. Test eens met een andere koptelefoon.
Heb met al mijn koptelefoons/headsets getest en dezelfde "sibilance" op dezelfde momenten. waarschijnlijk zit het idee dat het sibi is gewoon tussen mijn oren. Heb binnenkort de X-Fi HD geluidskaart en dan klinkt alles sws beter :P