Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller Review

Htmaniac 31 mei 2013, laatste update op 1 juni 2013, 2.899 views

Sharkoon Skiller

Pluspunten

• Heel veel waar voor je geld !
  • Vervangbare toetsen (rubber)
  • Leuke blauwe led verlichting
  • Multimedia toetsen symmetrisch verdeelt
  • Geen onzin

Minpunten

• Niets

Normaal gebruik ik mijn Dinovo mini voor multimedia doeleinden, maar aangezien ik mijn HTPC zo heb ingericht dat ik er ook games op kan spelen, wou ik toch graag een (bedraad) volledig toetsenbord erbij voor niet al teveel geld.( ik ben namelijk geen die-hard gamer)

Bij het zoeken in lage prijs categorie kom je vrij snel uit bij de standaard muizen-toetsenbord setjes. En bij dit toetsenbord.

En aangezien ik hem vrijwel alleen ga gebruiken voor games, was dit een snel gemaakte keuze.

Ik was blij verrast toen ik het toetsenbord thuis in ontvangst nam, ik had voor het bedrag wat ik er aan uit had gegeven (plusminus 15 euro) minder verwacht.

Het toetsenbord is strak vormgegeven, de multimedia toetsen zijn symmetrisch verdeeld over de pianolak zwarte lay-out. En daar ben ik een fan van !

Aan de linker zijde de webbrowser sneltoetsen (Home/Favo/Refresh/Back/Fwd)

Linker bovenzijde de snelkoppelingen ( My computer/email/search/calc/media)

Rechterboven zijde Multimedia/Power opties
(Prv/next/wake/sleep/power)

En als laatst de rechterzijde de overige multimedia toetsen
(play/Stop/Vol+/Vol-/Mute)

Geen overbodige toetsen maar genoeg voor normaal en multimedia gebruik.

Verder wordt er software bij geleverd waarmee de toetsen op het bord anders kunnen worden geprogrammeerd, ik heb me hier nog niet in verdiept. Maar toch erg leuk dat je er voor deze prijs er nog wat software bij krijgt zodat je er een echt gaming board van kunt maken.

Het enige is de kwaliteit van het bord, het voelt goedkoop aan, maar ja dat was hij ook. Dus ik kan dat niet echt als negatief zien. Als ik hiervoor meer als 30 euro had betaald was ik niet blij geweest. Maar zelfs voor de 15 euro die ik er aan besteed heb vind ik de kwaliteit nog prima !

Mijn conclusie is dat het een uitstekend bordje is en de prijs/kwaliteit verhouding gewoon weg uitstekend is. Het is mooi, strak, no-nonsense Game toetsenbord.

Heb jij ook een Sharkoon Skiller?

Hoi,
Is er aan de verlichting nog iets in te stellen qua kleur/felheid/aan/uit?
Groet,
Schlumpie
Nee dat helaas niet.
Kan je ook bijvoorbeeld W,E,D tegelijkertijd indrukken?

Alvast bedankt,
iradexz