Linksys WAG160N (Annex A) Review

Dima_2005 29 juni 2008, laatste update op 30 juni 2008, 9.048 views

Linksys WAG160N (Annex A)

Pluspunten

• Features (lees de lijstje gewoon af)
  • Heel gemakkelijk te installeren
  • Heel goede support
  • Goede beheersbaarheid
  • Overzichtelijke web-panel
  • Prijs/kwaliteit
  • ...

Minpunten

• "Maar" 100Mbps LAN-poorten
  • Slechte site (lelijk + onoverzichtelijk voor informatie)
  • Geen gedrukte handleiding

Beheerbaarheid Score: 5

Ik heb deze router gekocht omdat mijn vorige router kapot ging. Ze hebben toen ook in de tijd onze lijn gerepareerd, maar nu is er maar op 1 plaats een mogelijkheid voor het internet te krijgen, dat is bij de bron, maar dat is dan alweer 20m van al onze pc's. Toen zijn we dus op zoek gegaan naar een nieuwe draadloze router. Het moest natuurlijk de afstand van 20m overbruggen en nog altijd goede snelheden behalen. Toen dachten we: 802.11n! Dan hadden we een keuze, ik heb veel opzoekwerk gedaan, mijn eerste gedachte was om eentje van Netgear te kopen, maar die was nergens in BelgiŽ te koop, enkel op bestelling en we hadden hem heel dringend nodig.
Daarna was de oplossing heel dichtbij. Linksys is een uitstekende merk, dus was het zeker niet lang kiezen. Daarna waren er 2 mogelijkheden, nl. de WAG325N en de WAG160N. Maar uiteindelijk zijn we voor de WAG160N gegaan omdat het bij een winkel op voorraad was.
Ik heb hem nu niet zolang, maar ik ben zeer tevreden hierover!

Uit de doos!

Uit de doos!

Wat vind je allemaal in de doos?
  • De router
  • Een RJ-45 kabel van ~1.5m
  • Een RJ-11 kabel van ~3m
  • Een mapje met een quick-start boekje, een boekje met vereiste info (legaliteit,...) en een CD
  • Een stroomkabel (adaptor)
Wat ik wel ontbreek is de volledige handleiding, die is enkel te vinden op de CD. Op de cd staat er een heel overzichtelijke programmatje om de basis-instellingen van je router in te stellen. Dat doorlopen duurt zo'n 2 ŗ 3 minuten en direct hierna kun je al op internet! Er zijn ook providers per land voorgeprogrammeerd, dat geeft nog een snellere mogelijkheid.

Features

Deze router heeft zoveel features dat je zelfs versteld staat dat zo'n klein apparaatje het allemaal kan.
Er zijn er dus te veel, dus ik verdeel ze in hoofdgroepen en ik zal ze daarna weer apart uitleggen.
Het is echt wel veel, dus je kan misschien beter doorbladeren naar wat je wilt, anders kun je heel lang lezen. :)
  • ADSL2+ modem
  • Rapportering
  • Voorkant
  • Acterkant
ADSL2+ modem

Deze router heeft een ADSL2+ modem, deze ondersteunt gewoon ADSL, ADSL2 en ADSL2+. Dit is dus alles wat mogelijk is. Ook SDSL zou werken aangezien dat ook op de technologie van ADSL werkt. Ik heb trouwens de Annex A versie (dus internet op POTS), de Annex B werkt met ISDN.
Er is een heel ruime keuze van de encapsulations (inkapselen). Je hebt de mogelijkheid van gewoon Bridged te hebben, RFC 1483 Bridged, RFC 1483 Routed, IPoA, RFC 2516 PPPoE en dan ook wat ik gebruik: RFC 2364 PPPoA. Al die mogelijkheden zorgen ervoor dat je zowat bij elke ADSL-provider op het internet kan, tenzij je echt een heel rare provider hebt. Je hebt keuze van multipexing tussen LLC en VC. Voor de keuze van QoS (bij de provider dan), heb je de keuze tussen UBR, CBR en VBR. Er zijn ook uitgebreide settings zoals PCR, SCR, VC (dus VPI en VCI) en van DSL modulation. De laatste geeft enorm veel opties, dus oftewel kan je die zelf laten zoeken welke het beste is, oftewel die zelf kiezen.

802.11n

Dit is op het moment de snelste variant van draadloze WiFi. Daarom heb ik deze router dus ook gekozen. Deze is dus ook compatibel met 802.11a/b/g. 802.11n zorg ook voor een enorm groot bereik en voor theoretische snelheden van 300Mbps. 802.11n gebruikt dan ook 2 banden, namelijk 2.4Mhz en de 5Mhz.

Ultra RangePlus

Dit is de commerciŽle manier van Linksys om te zeggen dat het 802.11n is en dat het ook de MIMO technologie gebruikt. Deze router heeft trouwens ook maar 2 antennes ingebouwd, maar dat zorgt niet voor een kelinere bereik. Langs een kant is dat goed om zo'n groot bereik te hebben, ik heb zelfs op een afstand van 50-70m nog altijd een goede signaal met de laptop. Maar daarover meer bij draadloos bereik.

QoS

Dit is heel belangrijk, er zijn weinig routers die dat hebben, maar het kan zeker van pas komen als je met veel pc's zit en als je heel veel problemen hebt met een verbinding te delen.
Bij QoS kun je prioriteiten stellen van programma's, dus bv. als je Skype heel belangrijk vindt, dan krijgt Skype de voorrang op alle andere programma's bij bandbreedte verdeling. Ook kun je een pc bepaalde bandbreedte toezeggen. Zo kun je dus meer contole krijgen op je programma's en hoef je nooit meer te ergeren dat je webcam opeens slechtere kwaliteit levert als je iets aan het downloaden bent.

DDNS

DDNS is eigenlijk een manier om je dynamische IP een statische IP toe te zeggen. Zo krijg je een domein bij een bedrijf die altijd naar je IP doorverwijst. Op deze router heb je de keuze tussen DynDNS.org en TZO.com. Andere providers van DDNS worden niet ondersteunt, maar zal misschien wel met toekomstige versies van firmware komen. Ik persoonlijk gebruik eentje van DynDNS.org en het werkt zelfs na een paar IP-changes.

Wireless Security

Dit is wel een heel bijzondere router op het vlak van draadloze beveiligingen. Deze router biedt een mogelijkheid voor een snelle instelling dat je uitzonderlijk bij Linksys vindt en dat noemt " Wi-Fi Protected Setup". Hierbij moet je dus ook een adapter van Linksys hebben bij minstens een pc, dan van die pc kun je de settings delen. Dat systeem is eigenlijk heel simpel. Je moet op de knop op de router drukken en op de knop op je adapter tegelijk. Die zoeken dan een gemeenschappelijke sleutel waardoor je een betere beveiliging hebt. De andere manier is natuurlijk ook om de gewone beveiligingen in te stellen. Zo heb je een enorm grote keuze.
Je hebt eerst de klassiekers. WEP, WPA-Personal, WPA2-personal en WPA2-Mixed, maar dan ook de meer professionele mogelijkheden zoals WPA-Enterprise, WPA2-Enterprise en RADIUS. De laatste zijn dus echt wel ingewikkeld, maar dan wel zeer veilig.
Dan heb je natuurlijk ook de MAC-adres filtrering, hierdoor zorg je er voor dat alleen de pc's die je erop wilt, dat die ook alleen erop kunnen.

Firewall

Er is een ingebouwde firewall die ervoor zorgt dat je redelijk beveiligt bent tegen hackers. Ik raad je dan toch aan om deze firewall te gebruiken samen met een softwarematige firewall. Hij zorgt ook wel voor een bescherming tegen DoS aanvallen, dat doen de meeste software-firewalls niet. Er zijn ook 4 filters ingebouwd. Het analyseert de packetjes die binnen komen en bekijkt of het schadelijk is. Hij beschermt je dus tegen schadelijke proxies, cookies, Java Applets en ActiveX -content. Dit is toch wel een heel leuke extratje. Er is ook een opties om alle ping's tegen te houden. Dus als iemand een ping doet naar jouw ip, komt die niet tot bij je router. Deze functie heb ik getest en dan is er inderdaad gewoon een time-out.

VPN

Dit is een welgekende functie, maar zelf gebruik ik die niet. Deze router zorgt voor 3 soorten doorgangen voor VPN's. Je hebt de IPSec, PPTP en de L2PT. Dit zijn ook de meestgebruikte protocols, dus je kan er zeker mee weg. Verder heb je geen instellingen hiervoor, je kunt dus enkel de protocols aan of uit zetten. Ik heb deze functie ook niet echt kunnen testen aangezien ik VPN nooit gebruik.

Toegangsbeleid

Dit is eigenlijk een functie dat in het engels "Parental Contol" heet. Je kan dus bv. je kindjes beperken van gewelddadige dingen te bekijken (of leuke dingen ook :9~ ). Je moet dus eerst de computers kiezen welke beperkt zullen worden. Daarna heb je de keuze in een datum en een uur. Zo kan je bv. enkel de beperking laten inschakelen wanneer je weet da je niet thuis bent. (bv. tussen 7uur en 6uur) en alleen op maandag, dinsdag en vrijdag. Dus hier kan je heel uitgebreid tewerk gaan. Dan kun je tot 4 URL's blokkeren en tot 6 keywords blokkeren. Hierdoor kun je al zeker heel wat verder komen. Daarna als afsluiter kan je ook bepaalde services (poorten) blokkeren zodat de persoon helemaal bv. ook geen spelletjes kan spelen.

Uitgebreide portforwarding
Normaalgezien heeft bijna iedere router deze functie, maar hier gaan ze wel heel ver. Zo kun je dus een enkele poort doorsturen. Daar heb je de klassieke mogelijkheden. Je kan een naam geven aan de application, een interne poort kiezen, een externe poort kiezen, een protocol (TCP of UDP, maar niet beide, dan moet je 2 lijntjes invullen), de IP-adres waar het naartoe moet en dan uiteindelijk of het aanstaat of niet. Wanneer je pas de router koopt staan er al 14 applicaties voorgeprogrammeerd.
Zo heb je ook een mogelijkheid voor een port-range. Dus je kan bv. zeggen: stuur alle poorten van 255 tot 600 door naar die IP.
Je kan ook kiezen voor Port Range Triggering, maar deze functie is meer gevorderd aangezien er ook software meestal gebruikt moet worden.
En uitzindelijk heb je de DMZ. Dit is heel onveilig, maar is wel handig. Dit wordt meestal gebruikt als je maar 1 computer hebt.

UPnP

Dit is een feature dat heel handig is aangezien je veel minder moet configureren om een netwerk op te stellen. Hier zit een heleboel mogelijkheden achter en ik ga ze allemaal niet opnoemen anders krijgen we een review dat je een hele dag moet lezen :).
Je kan er wel meer over lezen op Hardware.info

Rapportering

Dit is een basis-functie dat heel sterk uitgebreid is. Zo heb houdt je router een log bij als je dat wilt. Dan kun je die bekijken in verschillende categorieŽn. Daarna heb je ook waarschuwingen via mail. Dit zorgt ervoor dat als er DoS attacks zijn, dat die dan een mailtje naar je stuurt zodat je weet dat er iemand op jou gemunt heeft. Zo kun je bv. dan de router uitzetten op afstand (maar daarover meer over bij de beheersbaarheid.

Voorkant
Op de voorkant heb je dus verschillende LED's ze kunnen groen en rood kleuren. Indien er dus een fout is kleurt de LED rood en zo kun je zien waar er een fout is met de configuratie. Je hebt eerst de Power-LED. Die geeft ook dus aan of er stroom is en bij reset kleurt die ook rood om aan te tonen dat de router gereset wordt. Dan heb je de 4 ethernet-LED's, die geven de activiteit aan van de 4 ethernet-poorten. In het midden heb je het knopje van Wi-Fi Protected Setup, daarover kun je terug lezen bij Wireless security. Daarna heb je de Wireless-LED, die geeft activiteit aan van de wireless-aansluiting. De laatste 2 LED's geven aan of je ADSL-aansluiting goed werkt. De eerste is gewoon DSL, die geeft aan of je wel een lijn hebt en of het aangesloten is. De 2de LED is Internet, die geeft aan of je internet hebt. Bij een verkeerd geconfigureerde router krijg je een rode LED.

Achterkant
Op de achterkant heb je de poorten. Deze afbeelding komt uit de handleiding, maar bij deze router zijn de poorten ook gekleurd. De eerste is DSL, daar gaat een RJ-11 aansluiting in. Deze zorgt dus voor de ADSL-verbinding. Dan heb je 4 Ethernet poorten die spijtig genoeg maar tot 100Mbps gaan. Dan heb je een Reset-knopje, daar moet je met een balpen indrukken om de router te resetten. En helemaal rechts heb je de aansluiting voor de voeding.

Prestaties

Deze router heeft zeer goede prestaties op het vlak van snelheid. Er is een werkelijke throughput van WLAN naar LAN dat rond de 80Mbps ligt. Dit is natuurlijk niet de 300Mbps, maar dat is natuurlijk wel een heel mooie waarde. Ook krijg je een werkelijke throughput tussen 2 Ehternet-devices volledig 100Mbps. Dit zijn wel heel mooie waarden vind ik voor een router. Ik heb hem niet uitgebreid kunnen testen, aangezien ik er ook niet echt de software heb, maar ik kan zeggen dat het snel is, en zelfs sneller dan ik nodig heb!
Later als ik software hiervoor vind zal ik meer details hierover geven.

Draadloos bereik

Dit is altijd zoiets dat heel belangrijk is. Zo kan de router dus bij mij zonder problemen zo'n 75 meter ver gaan en ik ga daar nog altijd signaal hebben. Dit zorgt er zeker voor dat je echt bijna overal in je huis internet kan hebben zonder veel snelheidsverlies. Ik ben overal in mijn huis en tuin geweest met mijn laptop en ik had altijd een signaal van minstens 3 streepjes bij Vista. Dus eigenlijk is dat zeer goed!

Beheersbaarheid

Ik vind de beheersbaarheid heel belangrijk bij een router. Deze router heeft het zeker wel. Zo heb je een heel overzichtelijke Web-console en kun je zeker alles heel snel terug vinden zonder er echt veel over na te denken. Bij elke functie staat er ook een help-functie zodat je kunt bekijken wat al die afkortingen en termen betekenen en welk effect dat zou hebben. Dus het is een zeer goede console. Ook is het heel neutraal, meestal krijg je van die lelijke consoles oftewel net heel mooi, maar dan niet overzichtelijk. Deze ligt daar echt tussen in. Trouwens voor het toepassen van de instellingen duurt het niet lang en je verliest geen tijd hierdoor, dus je drukt op toepassen en het wordt direct toegepast zonder de router te herstarten.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Dit is dus zeer goed, ik gebruik hem nu al 3 dagen zonder hem uit te zetten en hij is nooit vastegelopen of iets anders zoals dat. Wel heb ik gemerkt dat als je een Intel 4965AGN adapter hebt, dat je soms een paar problemen kunt hebben. In begin snapte ik niet waaraan dat lag, maar later zag ik dat er verkeerde instellingen stonden van het apparaat. Dus kijk goed na in de instellingen of je hebt problemen.

Ondersteuning

Dit is echt een uitmuntende ondersteuning. Niet zomaar zeer goed. Je kan altijd bij hun terecht op de Live Chat. Linksys heeft hiervoor trouwens ook een award gekregen. Ik kan er echt niet veel over zeggen dan dat het zeer goed is. Ik vraag een klein ding en ze zoeken er heel vriendelijk achter en helpen ze me zo goed mogelijk. Als ze het niet vinden, zeggen ze eerlijk: Kunnen we u binnen de 24 uur terug mailen? Als je dan ja zegt, doen ze dat ook! Ben hier zeer tevreden over.
Ook heb ik gezien dat de firmware-ondersteuning goed is. De router kwam pas 2 maanden geleden uit en ze hebben al 3 versies gereleased met nieuwe features. Linksys geeft zeker een firmware upgrade per maand, zo lang mogelijk.

En de prijs natuurlijk. Ik heb hier 102.5§ voor betaald, maar ik zie dat het al voor 80§ in de PriceWatch te vinden staat. Ik vind dat best wel veel voor gewoon een routertje, maar de prijs/prestatie niveau is dan al zeker zeer goed. Ik ben echt blij dat ik hem heb en heb zeker geen spijt dat ik hem gekocht heb en dat ik er zoveel geld aan uitgegeven heb. Ik ben meer van mening dat als je er meer geld aan uitgeeft, maar dat het dan lang in stabiel meegaat, dat het dan beter is om zoiets te kopen, dan een brol van 50§ en dan er altijd last mee te hebben.

Ik ben er zeer tevreden over, een zeer goede router en heb er zeker geen spijt van. Ik raad hem zeker aan iedereen aan die er geld voor over heeft.
Hoi!

Heb jij ook een Linksys WAG160N (Annex A)?

De eerste router die ik zie met een sexy uiterlijk. Geen vies ontsierende antennes, geen lompe vierkante bak. Erg mooi. :+

De review ziet er ook fantastisch uit _/-\o_ , hoewel ik links en rechts wel een beetje meer uitleg op prijs had gesteld (maar ja, dan wordt misschien idd dagen leeswerk en weken schrijfwerk).
Er is een ingebouwde firewall die ervoor zorgt dat je redelijk beveiligt bent tegen hackers. Ik raad je dan toch aan om deze firewall alleen niet te gebruiken.
Pleit je er nu voor om hem te gebruiken, of juist niet om hem te gebruiken, ondanks zijn mooie features? :? In mijn router zitten ook allemaal van die dingen (die nu uit staan), ik zal wel eens in een PB-tje met je doornemen hoe ze in te stellen en wat de gevolgen zijn (ik weet je te vinden :*) ).
Dat zou een Nederlander nou niet overkomen :) , zonder flauwe kul, het is een hoop geld, maar je hebt er dan ook wel spulletjes voor. Het is dat mijn Sitecom MiMo-XR goed voldoet, anders rende ik nu, na het lezen van deze review, zo naar de winkel om hem te halen. Hij lijkt mij elke cent waard.

Het is wel een totaal andere router dan die Philips die je onlangs beschreef. Dit apparaat werkt Ťn ziet er mooi uit. Op beide punten liet de Philips je in de steek 8-) .

Ik heb mijn router ontvangen van Casema (nu Ziggo) en de standaard installatie gebruikt. Daar heb ik eigenlijk nooit wat aan gewijzigd. Door jouw review zit ik er eens in te kijken en zie dat ik ook over WPA-RADIUS beschikt. Dat ga ik dus maar eens uitzoeken wat dat nou extra doet..... :)
Wat maakt de WPA-Enterprise zo ingewikkeld. Moet die op een heel andere manier geconfigureerd worden dan gewone WPA? Bij gewone WPA(2) merkt de gebruiker nauwelijks enig verschil t.o.v. WEP op het punt van installatie.

Van DDNS snap ik niet zoveel. Jouw provider geeft je toch hetzij een dynamisch hetzij een statisch IP-adres?

QoS lijkt mij heerlijk met al die kinderen om je heen die muziek en video's downloaden, zitten te WoW-en en MSN-en. Dat alleen al zou voor mij een overweging kunnen zijn dit ding aan te schaffen. :9

Mooie router, mooie review, op naar de volgende! 8-)
Dank je voor je heel positief commentaar, ik zal je toch een beetje moeten antwoorden blijkbaar.
Je hebt wel gelijk dat ik mijn review nog moet uitbreiden, maar dat komt ook wel, want nu is dat enkel voor de mensen met ervaring daarin.

Er zit een firewall in. Ik zeg om hem te gebruiken, MAAR ook een andere firewall hebben, want enkel op die firewall kun je niet vertrouwen.
En inderdaad, iedereen mag me een PB'tje sturen als hij dat wilt bij vragen :D (ik zaag niet over google :o)

Dat is inderdaad zo, ik ben een Belg, maar mij maakte het niet veel uit, omdat mijn vader het betaalde, maar anders is het wel zo dat die router inderdaad elke cent waard is.

Philips heeft me toen inderdaad zeer hard teleurgesteld, dus ben ik extra-enthousiast over deze router.

Wel leuk dat je een gratis router kreeg. Ik zal even uitleggen wat het extra doet, WPA-RADIUS betekent dat je verbinding met WPA beveiligd is, maar je gebruikt ook nog een externe (dus je moet een pc'tje bijkopen daarvoor) RADIUS servertje. De RADIUS server zorgt voor alle management van de draadloze verbinding en voor de beveiliging, de router verdeelt het dan alleen maar, maar dan wel onder de WPA-versleuteling. Het is ingewikkeld, daarom maakt niemand er gebruik van.
WPA-Enterprise is eigenlijk hetzelfde als WPA-RADIUS onder een andere naam.
Bij gewone gebruiker, merkt die inderdaad een klein verschil tussen WEP en WPA(2), bijna geen, maar de hacker merkt die wel, WEP is in 15 seconden te kraken, terwijl WPA2 een paar uren duurt voor 1 sleutel te kraken, en de sleutel verandert elke 6 minuten, hopeloos dus (misschien in de toekomst met de supercomputers :o).

Ja, dat is waar, maar DDNS biedt je gewoon de mogelijkheid om een statische IP te hebben, terwijl je van je provider een dynamische IP hebt. BV. : Je ip verandert elke 24 uur. De eerste dag is je IP 123.213.111, de volgende dag is dat 123.213.112, dat betekent dat je de volgende dag een nieuwe IP aan iedereen moet doorgeven als je een servertje thuis hebt, nu moet je dat niet doen, aangezien je IP bij DDNS pjerry.dyndns.org is of zoiets. Normaalgezien moet je daarvoor software op je computer installeren, maar met deze router niet. Handig toch?

QoS is inderdaad heel leuk om je kindjes te ambeteren, zo kun je ook uren beperken dat ze bv. niet om 2 uur 's nachts kunnen surfen (en leuke dingen kijken) of iets anders. QoS is iets dat bij veel routers ontbreekt, en zou niet mogen. Je moet dan wel je password veilig houden voor de web-console anders daar gaat je QoS-beleid :)

Inderdaad, een heel mooie router en leuke router, dank je, inderdaad.... nu nog bedenken wat mijn volgende review wordt, maar eerst op vakantie! :)

[Reactie gewijzigd door Dima_2005 op 30 juni 2008 14:40]

Heey, mooie review! :)

Ondersteunt deze router ook Digitale TV?

Alvast bedankt!
Er zit een modem in, er gaat dan dus een telefoonkabel in, maar wij hebben nu glasvezel. Kan er als ingang ook gewoon een ethernet kabel in?
nee. het is een modem ingang en er zijn verder geen andere ingangen.

[Reactie gewijzigd door pjflathead op 7 maart 2009 23:31]

Ik geloof dat een van de LAN-poorten kan omvormen tot WAN-poort (en je de modem/router op die manier ook als router voor kabel/glasvezel kan gebruiken).
Indien er dus een fout is kleurt de LED groen en zo kun je zien waar er een fout is met de configuratie.
De LED kleurt groen als er een fout is? :P
Dank je, heb die fout niet gezien :)
Echt een prima review. _/-\o_
idd perfect ! :D
heb het 5-sters gewaardeerd ;)
Hmpff, klote insect op mijn beeldscherm! Ik dacht serieus dat het echt was :P
Hulde voor deze review _/-\o_
Ben zelf aan het kijken om een nieuwe ADSL2+ router te kopen.
Heb deze en de Linksys WAG325N op het oog.
Jammer inderdaad dat er geen gigabit poorten opzit, dan was hij helemaal af.
Heb nog een veel betere ADSL2+ modemrouter gezien, de Draytek Vigor2820vn, die heeft een gigabit poort, VOIP, 2 WAN poorten, ... Maar ook een prijs van 300§.

Het zal dus toch deze WAG160N worden.
Vooral omdat dit 1 van de weinige is die ADSL2+ M ondersteunt, die Dommel in BelgiŽ gebruikt.

Werkt hij goed samen met de Intel Intel 4965AGN ?
Hoe heb je die WiFi getest, met de Intel Intel 4965AGN en de OEM 802.11g wi-fi, of 1 van deze ?
Ja. Ik gebruikte deze samen met 4965AGN en het werkt heel goed, soms zijn er kleine probleempjes met configuratie van de adaptor als je dat verandert hebt. 802.11g heb ik getest met allebij dus.
Zelf had ik ook de Draytek in het oog, maar die was inderdaad te duur...
Hallo, even een klijn vraagje over dit apparaat. Is het zo dat er maar 15 single port forwards ingezet kunnen worden net zoals in de oudere WAG200 serie of kunnen er in de 160N meer toegevoegd worden?
Je kan tot 25 single poorten forwarden, 10 multi range poorten forwarden en en ook 10 poort triggers met muti range triggeren/forwarden.

De triggers gebruik ik om mijn sip aan de praat te krijgen, trigger poorten 5060 t/m 5063 en forward deze ook, dan werkt sip na een reboot van het modem. Firmware Version:V1.00.09.
Heb hem ook besteld, ben benieuwd, bedankt voor de goede review! :)