MS-Tech CI-70 (60 watt voeding) Review

nickvkuijk 27 mei 2013, 5.405 views

MS-Tech CI-70 (60 watt voeding)

Pluspunten

• Erg mooi afgewerkte kast
  • Super stil
  • Zuinig
  • Doet wat die moet doen

Minpunten

• Bescherm folie MS-Tech CI-70

Kwaliteit voeding Score: 4
XBMC Media Center Build

Na een lange tijd reviews lezen en speuren naar onderdelen op het interwebs heb ik dit weekend besloten om onderdelen te kopen voor een nieuw project.. het bouwen van een fatsoenlijke media speler voor in de huiskamer met daarop XBMC Frodo.

Ik wou een zo klein en stil mogelijke behuizing kopen.. maar me ook vooral richten op energie zuinig.

Toen ik de MS-Tech CI-70 zag, was ik meteen verkocht..

Ik heb de diverse componenten gekocht waarvan ik dacht dat die voldoende moesten zijn voor het streamen en afspelen van HD Content.

Dit zijn de componenten:
Mobo: Asus E2KM1I-DELUXE / AMD A50M
Mem: Mushkin 4GB 1333mhz kit
HDD: SSD OCZ Vertex 2 / 60 GB
USB: Platinum High Speed TWS Transparent 8 GB

Dit samen met de MS-TECH CI-70 case, leek mij een mooie combinatie.
De SSD schijf had ik nog liggen, dit kon ik dus besparen met de aankoop.

De Platinum USB stick had ik nodig, omdat er geen cd/dvd/blueray drive aanwezig is, mijn bedoeling was dan ook om een Lili stick te maken en XBMC vanaf usb te installeren.

Het inbouwen ging vrij vlot, het is mijn eerste ervaring met een m-itx moederbord en ik had meer problemen verwacht i.v.m. kabelmanagement.

Het enige waar ik mij zwaar over irriteer is dat de MS-Tech case is voorzien van beschermfolie aan de boven- en zijkant, die met een vrij dikke plaklaag is bevestigd.....resultaalt, als je het folie eraf hebt gehaald... je een mooi stale behuizing hebt die aan de bovenkant plakt..dat word een aardig werkje om dat weer schoon te maken..

De eerste keer dat ik de HTPC aan zette, dacht ik dat die stuk was.. ik hoorde helemaal niets.. en zag ook geen led verlichting branden.
Ik was echter een jumper vergeten voor de HDD LED en de HTPC deed het zeker wel, wat ongelofelijk stil!!
Eenmaal de jumper juist bevestigd kwam er een mooie LED verlichting door de powerbutton heen.

Ik heb inmiddels XBMCbuntu geinstalleerd.. en ben nog lerende..maar het systeem werkt helemaal naar behoren en ik ben er supergelukkig mee... bye bye Raspberry PI..

Hieronder nog een aantal foto's bijgevoegd van de Case.
Dit is mijn eerste review.. ik zal in de toekomst kijken of dat het lukt om benchmarks te maken.

Greetz Nick

UPDATE:

Diverse versies geprobeerd van XBMC
- XBMCBuntu amd version:
slechte ondersteuning van AMD drivers, speelt geen 1080p af.
- Windows 7, XBMC bovenop installeren:
Goeie performance windows 7, slechte performance XBMC
- Openelec Fusion 3.0.2: Helemaal perfect!! :)

Heb jij ook een MS-Tech CI-70 (60 watt voeding)?

Waarom heb je niet gekozen voor een ASRock E350M1 van 60,-? Naast dat je geen wifi/bleutooth hebt toch bijna hetzelfde ;)?
Daar heb ik inderdaad ook lang over na moeten denken in de winkel Guidonno... helaas was de e350m1 niet vooradig... en was dit de enige optie op die dag.... het werd dus wat duurder als gepland.. :)
Hoi Nick,
Oh vandaar, natuurlijk een prachtig bord dit! Met ontzettend veel mogelijkheden en waarschijnlijk betere pcb + caps ;)
Zelf heb ik een Silverstone Sugo. Deze kast vind ik toch iets te groot samen met mijn andere apperatuur. Wellicht ook maar is kijken voor deze oplossing. Is de voeding niet van mindere kwaliteit? Vaak is een Pico PSU veel zuiniger dan een stock voeding. Doordat deze een hoge efficiŽntie hebben op laag verbruik.

Je laat de pc 24/7 aanstaan?
Hoi Guidonno,

Ik heb de pc net, ik heb er op dit moment XBMCbuntu op staan, maar ik denk dat ik er gewoon een windows 7 bak van maak met automatische opstart naar XBMC.
Het is niet de bedoeling dat ik em 24/7 aan heb staan, daar gebruik ik me nas al voor.

Over de de adapter kan ik nog weinig zeggen, tot nu toe bevalt die, wellicht dat die in de toekomst nog vervangen gaat worden.. voor nu vind ik het even best.

Greetz Nick
Past een reguliere processor zoals de G1610 met de stock cooler in deze kast? Hoeveel ruimte is er tussen de CPU en de bovenkant van de kast? Zou je dat kunnen meten?
vraagje over deze case:
hoe hoog mag de CPU cooler maximaal zijn? hoeveel ruimte is er?

ik ben van plan deze case te kopen en er dan een socket FM1 CPU in te doen. echter ben ik bang dat de stock cooler niet gaat passen en erg luidruchtig is.
Zit te denken aan een Noctua NH-L9a of Scythe kozuti met respectievelijk 37 en 40mm hoogte.
Hoi nick,

ik heb zojuist deze kast besteld icm met een A4-3400 en een Asrock mini-itx moederbordje.
nu zit ik een beetje met het stroomverbruik. denk je dat ik die 60Watt voeding gewoon kan vervangen voor een 100/150 watt voeding? of moet ik dan intern ook de onderdelen vervangen?
eventueel zou ik er dan een PicoPSU in kunnen zetten.

groet Tony
XBMCbuntu 13: nu ook helemaal perfect met AMD APU's. :)
Zou het mogelijk zijn om een i5-6500 in de 120 watt versie te gebruiken voor desktop gebruik?