Ni no Kuni: Wrath of the White Witch, PlayStation 3 Review

WesternautNewbie 26 mei 2013, 223 views

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch, PlayStation 3

Pluspunten

• De zij-missies zijn niet vervelend om te doen en dragen veel bij aan de game.
  • De verschillende soorten cutscenes die voorkomen in de game (In de gamestijl geanimeerd, met onderschirft. In de gamestijl geanimeerd. In een 2D animestijl geanimeerd) zijn leuk om te kijken, zijn er niet in overvloed en de afwisseling van de stijlen maakt de game net iets spannender en interessanter.
  • De vordering in de game is zeer gaaf. Je leert steeds nieuwe spreuken, ontdekt steeds meer gebieden en personages en wordt steeds sterker.
  • De plot twists. Hoewel sommige mensen het verhaal in het begin nogal voorspelbaar vinden, zitten er hier en daar wat onverwachte gebeurtenissen in het verhaal die je niet zag aankomen. Dit vond ik zelf heel goed gedaan.
  • De Wizard Companion. Dit is het magische boek wat de hoofdpersoon krijgt aan het begin van het verhaal. In dit boek kan je (als hij compleet is) alle landkaarten, monsters en spreuken tegenkomen. Dit is echter niet alles: In het boek staan verhalen, tips en tactieken, je kan lezen waar je zeldzame monsters tegen kan komen en nog veel meer! Bovendien heeft het boek een geweldige opmaak en ziet alles er prachtig uit.

Minpunten

• Het is te makkelijk. Zelfs al speel je op de moeilijkste moeilijkheidsgraad en heb je de zgn. "guiding star" uitgezet, is het een makkelijk spel, zowel de quests die je moet ondernemen als de daadwerkelijke gevechten. Maar wat verwacht je van een Junior RPG?
  • Er is weinig variatie in de "tactics" in gevechten. Het is aanvallen en verdedigen, maar je kan niet goed fine tunen om de personages precies te laten doen wat jij wil (waardoor ze dus bijvoorbeeld aanvallen die MP kosten gaan gebruiken terwijl je dat niet wilt).

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Ik verwachte eerlijk gezegd niet veel van de game Ni no Kuni (wat "een andere wereld" betekend). Het beeld dat ze gebruiken deed me denken aan Nintendo DS kwaliteit en het is en blijft een junior role playing game, wat het al automatisch iets minder interessant maakt. De game zal bijvoorbeeld bloed missen, en geweldige acties.

Toch heb ik verrassend veel plezier aan de game gehad en vond ik het heerlijk om te spelen. Er zit zo onwijs veel diepgang in het spel. Al de kleine details in de game waren geweldig.

Je gebruikt magie in de game, en oké dat is niets nieuws. Maar het aantal spreuken die er in voorkomen was boven verwachting. Ook prachtig vond ik hoe je bepaalde dingen alleen kon doen met bepaalde spreuken en je zo niet verder kwam in het verhaal als je die spreuken nog niet had. Ook de virtues (8 stukjes van een menselijk hart, met alle 8 een special eigenschap zoals enthousiasme) vond ik erg goed bedacht en gaf je iets om naar uit te kijken en over na te denken.

Al met al vond ik het een super game. Het verhaal zelf was meeslepend en uniek en slim uitgedacht. De aspecten waren uniek en zeer goed opgemaakt. De stijl van de game was zo anders dan wat ik gewend ben en ik heb er dik 60 uur plezier aan gehad.

Heb jij ook een Ni no Kuni: Wrath of the White Witch, PlayStation 3?

Reviews door de redactie