Casetek CS-C1020 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver, Window) Review

edje5555 20 juni 2008, laatste update op 20 juni 2008, 731 views

Casetek CS-C1020 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver, Window)

Pluspunten

• Zeer ruime kast waar je heel fijn je Crossfire of SLi setup in kan monteren
  • Zeer goede Airflow dankzij de 22cm Nautelis fan en na het monteren van 2x 120mm en 80mm fans
  • Stevige kast die degelijk is gebouwd
  • geen kiddo-uiterlijk
  • blauw verlichte display met Temp en fan uitlezing
  • netjes afgewerkt aan de buiten kant
  • Standaard een 22cm Fan
  • Stof-filters voor de fans zijn bijgeleverd 2x 120mm en 1x 80mm
  • Fan's zijn via de display regelbaar op RPM en kunnen ook geheel uit gezet worden !

Minpunten

• De kast is zwaar
  • standaard geen voeding meegeleverd
  • bij landurige gebruik kan mischien de scharnieren van het frontdeur snel slijten en ruimte onstaan zodat de frontdeur slecht sluit
  • ruimte voor maar 3 HDD's in de bay

Deze heerlijke kast heeft een mooie moderne vormgeving die neutraal overkomt zonder allemaal de overbodige knopjes en kiddo-achtige uitstraling.

Na de zwaredoos te hebben ontvangen kon het uitpakken beginnen en de kast aan een inspectie te onderhevingen op beschadigingen of gebreken.
De kast zat netjes verpakt met de benodigde onderdelen, brackets,schroefje en gebruiks aanwijzing.
mogelijkheden om extra fan's te plaatsen zijn uitstekend namelijk 2x 120mm en 1x80mm fans kunnen in deze kast worden gemonteerd die niet zijn meegeleverd.
Voor de fans zijn de stof-filters bijgeleverd die het stof tegen moeten houden zodat dit niet in je kast terecht zal komen.
In de kast kunnen 5x dvd/cd spelers gemonteerd worden en 2x diskdrive en 3x een HDD.
De bouw van de kast is zeer degelijk te noemen, hij weegt ook behoorlijk wat ,namelijk 14,4KG zonder voeding !
"Na alles ingebouwd te hebben weegt de kast maar liefst 18,3KG op de weegschaal !"
De afwerking is prima te noemen ik kon geen slechte afgewerkte binnenkant of buitenkant ondekken

Even het uiterlijk van de kast,
De kast is zwart van kleur met een zilveren naam opplak met het merk Casetek, daarboven een mooie ronde RVS knop waar de pc mee ingeschakeld moet worden.
Op deze kast zit ook een mooie display waar je de tijd/datum 3 temps en 5 ventilatoren kan uitlezen en in kan stellen op alarm waneer de Temp een tehoge waarde heeft of een fan die een te lage rpm draaid , dit kan je zelf kan instellen en verder is deze display verlicht in de kleur blauw.
Aan de zijkant vinden wij een flinke 22cm fan die de naam Nautelis heeft gekregen, deze 22cm fan zit netjes verwerkt in een appart kunstof-case met een zwart rooster ervoor met een draairegelaar om de fan traploos te kunnen regelen op snelheid.
De 22cm fan is op zijn laagste snelheid geruisloos en bij max snelheid ook niet hoorbaar mits je je oor bij de kast houd :)
Op de blauwe display kan je Elke fan die via dit display is aangesloten ook regelen op RPM of zelfs geheel uitgeschakeld worden, das wel handig als je een stille pc wilt bouwen en geen stofzuiger geluid in je kamer wilt hebben !

De gehele lengte van het front van deze kast is een deur in twee delen, de eerste deur komen de 5 bays tevoorschijn waar de DVD/CDrom spelers in gemonteerd worden samen met de 2 3,5bays voor de diskdrives en uiteraard vinden wij hier ook een resetknop en een aan/uit knop.
Na het openen van de 2e deur die ook 1 geheel van het front is kunnen we via sledes de apparaten in de kast schuiven nadat we de bijbehorende sledes aan de CD/DVD drives hebben gemonteerd kan men het geheel in een 5.25 bay schuiven, het mooiste van dit systeem is dat het niet geschroefd zit op de DVD/CD drive en bij vervangen kunnen de sledes er zo af zonder te schroeven.
Helemaal onderin vinden wij een metale brasket om een 120mm fan in te plaatsen die de HD's in de kast moeten gaan koelen.
De zijfronten van de kast zijn degelijk matriaal en bij in en uit halen van deze zijfronten gaat feiloos en sluiten goed aan bij het front.
Op het zijfront waar de airflow naar binnen wordt gezogen is mooie rond afgwerkt met een fijn rooster en daar achter gemonteerd een stof-filter die het stof buiten de kast moet houden.
De ruimte in de kast zijn voor een Midicase royaal te noemen door zijn breedte en lengte , na het monteren van een voeding en mainbord en de overige nodige hardware is er nog ruim voldoende ruimte over om te kunnen sleutelen of grotere CPU koeler te plaatsen, voor een Crossfire of SLI opstelling is deze kast dan ook prima geschikt gezien zijn ruimte en koelvermogen door een 22cm fan die al standaard een behoorlijke flow door de kast geeft.
In de kast zit de HDD bay voorin bij de 120mm fan, ook hier hoef je de sledes niet op de HDD's te schroeven maar erop klikken, inschuiven tot de klik en klaar is kees
nadeel is wel dat er maar 3 HDD's in deze bay kunnen maar deze bays zijn ook los te verkrijgen om extra HDD's aan het systeem toe tevoegen.

Bij mijn setup heb ik coolmaster 120mm fan's met blauwe leds gemonteerd en een coolmaster 80mm met blauwe led boven in de kast gemonteerd
Als CPU cooler heb ik gekozen voor de Coolmaster Sphere met blauwe led , dus al met al is de binnen kant van de Casetek blauw verlicht.

hier wat links over deze kast

Dan de eind beoordeling

• 2x MSI RX3850HD 256MB O.C
  • 2x Maxtor 160Gig
  • 1x Samsung Spinpoint 250Gig
  • Tagan U13 480Watt

Heb jij ook een Casetek CS-C1020 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver, Window)?

Onvoorstelbaar dat ze kast met zulke features maar uitrusten met 3 HDD-bays. M.i. is de kast gericht op de high-end, gezien zijn koelingsmogelijkheden , een 22" fan, de ruimte. Deze markt kunnen ze bijna helemaal op hun buik schrijven, omdat het aantal systemen dat RAID opstellingen gebruikt met de dag toeneemt.

Nog wat vraagjes:
De display is ook in te stellen op oC of alleen op F (op de site stond de display ook al op oF). Zijn we hier in Nederland/BelgiŽ toch wat minder aan gewend (zo een hoop omrekenen elke keer :) ).

Ik zie op je foto 2 schijven. Wat is die bovenste schijf voor iets? Twee voedingen, een jumper, ik zie geen Sata, maar ook geen Pata aansluiting.....
Wel mooi dat je je kabel zo weg kunt werken. Mis ik in mijn kast (Soprano) heel erg.

De prijs van de kast, is ook wel een interessant gegeven.....

De airflow is in de kast (zeer alternatief) van links naar rechts geregeld. Dit is ook heel mooi te zien op de site. Door nu een front- en backfan te plaatsen, lijkt me dat de airflow behoorlijk verstoort gaat worden, en wel eens slechter zou kunnen zijn. Heb je hier ervaring mee, of kennis van (door leeswerk o.i.d.).

Leuke review, bedankt.
Pjerry

Nee bij uitschakelen van de 2x 120mm fan en de 8cm fan lopen de temps op in de kast dus de 22cm fan is niet alleen afdoende voor koeling.
Wat mij wel is opgevallen dat de 8CM fan weinig invloed heeft op de temp als je deze aan of uit schakeld

De temp uitlezing kan je instellen op Fareheit of Celsius dus das ook geen probleem.

De foto's die bij de revieuw staan zijn afkomstig van de Site van Casetek zelf, maar idd vind jammer dat er maar plaats is voor 3schijven terwijl veel mensen die performance willen een raid met 3 of meer schijven gebruiken.

De prijs van deze kast ligt rond de 120euro's maar ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken naar sites die ze verkopen, enkel de www.dollarshop.com waar deze kast ook vandaan is gekomen.
aardige review. Nog wel wat tikfoutjes en gewone taalfouten (iets is zwaar, maar weegt veel) Zou je wat foto's kunnen posten?