Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Metro 2033, PC (Windows) Review

Aquila 20 mei 2013, 422 views

Metro 2033, PC (Windows)

Pluspunten

• De combinatie van: Horror, avontuur en shooter
  • Sfeer
  • Graphics
  • Geluid
  • Instellingen voor taal. (Gespeeld op engelse taal met nederlandse ondertiteling)
  • De momenten van shit, maar toch door moeten gaan om verder te komen.

Minpunten

• Over dit spel heb ik weinig te klagen aangezien dit gewoon echt goed is.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Om te beginnen schrijf ik deze korte review, omdat dit spel toch erg leuk is om te spelen. Het is al een wat ouder spel, maar zal me er niet van weerhouden deze review te schrijven.
Het spel is eigenlijk nog heel erg goed tegen over een call of duty of BF3. Het is een totaal ander genre, maar dat maakt eigenlijk niet uit, want dit is minstens net zo goed en wel beter dan die twee spellen. Misschien komt dat, omdat het niet zo extreem commercieel zoals cod of BF is.
In ieder geval nu ik dit spel heb gespeeld is mijn kijk op gamen wel een stuk veranderd en dat door een spel van een paar euries. Die overigens wel top is!

Om het verhaal even kort in mijn eigen woorden te vertellen.
Je speelt in dit spel een persoon genaamd Artyom die door de Metro en een deel door boven de grond bepaalde missies moet voltooien om uiteindelijk de duistere kant te vernietigen, alleen kan hij door rare weg rakingen de mist in gaan, dat stuk ligt overigens bij de speler zelf, hoe dit afloopt. Dat geeft soms het spel een onrealistische gedachte, maar begrijp me niet verkeerd, want een game moet ook niet 100% de werkelijkheid zijn. Het blijft nog steeds een game, dus je kan het ook als positief punt zien ;)

Over de gameplay gesproken.
Alles is geweldig, de sfeer, de omgeving en ook de personen. Soms moet je met hun mee gaan en zijn ze opeens dood, alleen je kunt geen gebed meer oplezen aangezien altijd monsters achter je aan rennen!
Het is geen heel groot gebied, maar het is leuk om steeds nieuwe dingen te ontdekken en daardoor wil je het door blijven spelen, dat je overigens alleen 's nachts of 's avonds moet doen.
Wat ik vooral erg leuk vond waren mutanten/monster die af en toe op je af kwamen. Als ik het gebrul van deze beesten hoorde, dan was het eerste wat ik dacht: ''fock daar heb ik geen zin in'', maar om veder te komen zul je wel moeten!
Soms kun je wel schrikken in bepaalde momenten, maar dat maakt het spel alleen maar mooier en mooier. Het zijn niet alleen momenten waarop je schrikt, maar soms moet je uit het niks alleen verder gaan en dan is het even slikken en doorgaan.
Het spel bied genoeg variatie om je goed mee te vermaken. De replay waarde is prima aangezien je nog met andere wapens kunt gaan vechten en op hogere moeilijkheden. Het is maar wat je zelf wilt!

Om kort en snel te zijn. Als je een horror, avontuur en shooter wilt hebben met heel erg veel sfeer die in veel games niet te zien en te voelen zijn, dan is Metro2033 zeker wat voor jou.
Ik dacht dat Call of duty 1 nog altijd het spel was, maar dit is door Metro wel een stuk veranderd. Veel game makers zouden een voorbeeld mogen nemen aan de makers van dit spel!
Je zult het spel in ieder geval zelf moeten spelen voor een eigen mening en ik kan je vertellen dat het niet gaat tegenvallen.
Het spel kost nu nog maar een paar euries, dus als je hem gewoon koopt ipv te downloaden, dan doe je daar de makers alleen maar een beetje plezier mee, want ze verdienen het ook zeker!

Het spel liep op een Sapphire 7870,core i7 920 (stock) en 6GB ram. Het liep over het algemeen prima op medium en 4xMSAA. DX11 functies waren uit, omdat het systeem deze niet trok. Het spel zag er op medium, 4xMSAA en 1080p nog steeds geweldig uit!
Laagste FPS was 22, maar ik heb het met een Xbox360 controller gespeeld en dan voel je het niet erg, dat moment was ergens richting het einde er vloog van alles door je beeld, dus dat zal het wel zijn geweest.

Heb jij ook een Metro 2033, PC (Windows)?

Reviews door de redactie