Samsung SyncMaster 710V (17", 16ms, D-sub) Review

[BoSS] 19 maart 2006, 597 views

Samsung SyncMaster 710V (17", 16ms, D-sub)

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Ingebouwde voeding
  • Hoog contrast/lichtopbrengst
  • Mooi design
  • Gebruikt materiaal van hoge kwaliteit (stevig)

Minpunten

• Refresh-rate iets aan de lage kant
  • Weinig opties (geen speakers, weinig instellingen)

Als vervanger van mijn Belinea 101920 19" CRT-monitor (niet omdat deze kapot was, maar omdat ik op mijn werk al gewend was om met een LCD-monitor te werken, welke een veel rustiger beeld geven) ben ik op zoek gegaan naar een 17" LCD-scherm.

Voor mij was het belangrijk dat de monitor een goede beeldkwaliteit gaf (inkijkhoek is niet zo belangrijk, contrast wel) en dat hij een mooi design had. Ook was de prijs uiteraard belangrijk (een ras-Nederlander dus :P). Onbelangrijk waren voor mij de refresh-rate en de inkijkhoek, aangezien ik als enige achter de monitor zit (altijd dezelfde hoek) en dat ik bijna nooit games speel.

Na mijn zoektocht hield ik een Philips monitor en deze Samsung over. Gezien mijn goede ervaringen met Samsung-producten (Telefoon, TV) en mijn negatieve ervaringen met bepaalde Philips-producten, ben ik voor de Samsung gegaan. Voor ongeveer 230 euro was de monitor van mij :)

Na het installeren viel de goede beeldkwaliteit mij meteen op, en tot op de dag van vandaag (vergeleken met de huidige LCD-monitoren) ben ik nog steeds positief over deze monitor. In het begin had ik was last van mijn ogen door de hoge lichtopbrengst van de monitor, maar daar heb ik ondertussen ook geen last meer van.

• Apple iBook G4 12" (ATi Radeon 9200)
  • Asus Terminator T2-P (onboard graphics)
  • ATi Radeon 9600 Pro
  • Linux

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 710V (17", 16ms, D-sub)?

De 'negatieve eigenschap' dat er geen speakers inzitten, zijn de meesten niet met je eens, denk ik. Ik heb hem juist gekocht, omdat er geen speakers inzitten.