Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB) Review

Doruzie 14 mei 2013, 1.191 views

Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)

Pluspunten

• Alles, behalve service en scherm

Minpunten

• service en scherm

Hallo,

Los van onderstaande probleem vind ik de laptop erg goed, snel, mobiel en profeesioneel, maar over de service en het scherm heb ik geen woorden meer...

Ik heb deze laptop nu ongeveer 2 maanden. hiervoor heb ik de laptop al een keer gehad. Toen ik hem voor de eerste keer had had ik na ongeveer een maand al dooie pixels in het scherm. Ik dacht tja, kan gebeuren. na de reparatie is het apparaat stuk gegaan (niet door Apple). Ik heb toen een nieuwe aaggeschaf. Bij deze had ik na 10 dagen al weer dooie pixels in het scherm en daar baalde ik van want ik kon het product al net niet meer inleveren. Naja opsturen dan maar weer.. ;( Toen ik hem terug had was is weer op de tweede dag aan het werk en toen was het alweer raak en ik was er nu wel klaar mee en er werd bij het opsturen nog een aantekening laten maken dat er nog extra goed naar werd gekeken! En helaas toen ik hem weet terug had weer na twee dagen.... DODE PIXELS! Nu was ik boos en ik heb gelijk opgebeld om te zeggen dat ik dit niet meer wil. Ik had nu vaker een leenapparaat dan mijn eigen laptop. Antwoord: Ja meneer, wij moeten hem helaas weer opsturen, waarop ik boos ben geworden en heb gezegd dat het product niet deugt en ik mijn geld terug wilde. Helaas het helpt niks en de laptop is nu weer opgestuurd.

Ik schijf deze review als waarschuwing over de service en kinderziektes die bij deze laptop zitten en in de hoop dat apple dit mischien leest en dan eindelijk actie gaat ondernemen.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)?

Ik vraag me dan ook af of je deze bij de Apple store hebt gehaald of een tussenpersoon. Ik heb de mijne ook bij Dixons gehaald vanwege een aanbieding. Ook ik had last van de dode pixels en bij de Apple Store hebben ze me gewoon geholpen. Sterker nog; binnen een dag had ik mijn machine weer terug!

Ik ben het wel helemaal met je eens dat de problemen die Apple heeft met de retina schermen onacceptabel zijn (ongeacht de prijs). Gelukkig weet Apple dit en voor zover ik weet vervangen ze schermen die last van Ghosting hebben of minimaal op 2 verschillende plekken dode pixels zonder enig probleem of moeilijk doen.

Graag zie ik nog wat gebruikerservaringen. Zo is mijn ervaring met Bootcamp en Windows 7 vreselijk, waarbij Retina dus voor meer problemen zorgt dan het oplost. Nog een groot nadeel van de machine is dat gewoon niet alle OSX apps retina geschikt zijn. Grote pluspunten zijn de snelheid en het gewicht van de machine.

Hoe dan hoop ik dat je in de toekomst kan genieten van je scherm.
Je probleem is met de leverancier van de laptop en niet met de laptop zelf. Schrijf dit dan aub ook in shopreviews.
Doruzie,

Als de blijkt dat de verkoper niet in staat is het defect aan je laptop te verhelpen (dit moet hij doen binnen een redelijke termijn), dan zou je wellicht kunnen overwegen de koop te ontbinden.

De verkoper moet immers binnen een redelijke termijn het product herstellen gebeurt dat niet dan heb jij het recht de koop te ontbinden.

Nu weet ik niet hoevaak je laptop al weg geweest is maar als dit zo door blijft gaan zou ik deze optie serieus overwegen.

[Reactie gewijzigd door Rubén89 op 14 mei 2013 23:02]

Deze review is nuttiger onder de shopreviews idd. Afgezien van het feit dat er dus kinderziektes zijn in de rentina schermen. Maar c'est la vie ... dan kan altijd.
Hallo,

Dit is pas mijn eerste review op Tweakers en ik weet daarom niet waar de shopreviews staan en ik ga het inderdaad miscchien wel overwegen om mijn koop te ontbinden!
Heel veel succes! :)

Houd ons ook vooral op de hoogte via een update hier of shopreview ^^