Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One SV (LTE) Blauw, Zwart Review

rgjleclaire 14 mei 2013, 1.908 views

HTC One SV (LTE) Blauw, Zwart

Pluspunten

• Accuduur
  • Bouwkwaliteit
  • Indicatie led
  • Snelheid / responsiviteit
  • Goed voorbereid op de toekomst ivm 4G en NFC (voor mij niet zo boeiend)
  • Ik zie geen goede reden om voor een duurder toestel te gaan, behalve als je graag games speelt of het scherm echt ervaart als zo ontzettend slecht...
  • De verwisselbare accu natuurlijk ook nog..

Minpunten

• Ik heb er nog geen ontdekt...

Introductie
Waarschijnlijk wordt dit een korte review. Ik vind zelf to the point reviews prettiger om te lezen dan ellenlange verhalen die niet tot de kern komen van wat ik wil weten: waarom zou ik voor dit toestel kiezen? Vandaar dat ik het beknopt probeer te houden.
Ik was op zoek naar een toestel met een aantal specifieke karakteristieken. Namelijk:
- Een goede accuduur. Hoe langer hoe beter. Ik vond het erg vervelend dat bij wat zwaarder gebruik mijn Galaxy SII niet zelden het einde van de dag niet eens redde.
- Een mid-range toestel in verband met de prijs, maar dan natuurlijk wel het beste dat je in die categorie kunt krijgen.
- Wat het beste is, is natuurlijk heel subjectief en wordt zeker niet alleen bepaald door bouwkwaliteit, maar bijvoorbeeld ook door design. Dat beviel me bij deze HTC One SV erg. Ik heb de blauwe variant, en ik vond de matte tint en details leuk en uitzonderlijk.
- Het toestel moest wel 'snappy' zijn en in 'gevoel' minstens even snel als de SII, bij voorkeur sneller (want de SII kon nog weleens laggen...).
- Bouwkwaliteit was wel van belang natuurlijk, dus ook daar heb ik me in zekere mate op gericht. Ik had goede ervaringen met HTC, dus ik ging er eigenlijk al vanuit dat dit dik in orde was, maar dit bleek ook uit andere reviews die ik gelezen heb.

Hoe ik bij de One SV uit kwam
Heel simpel: veel reviews lezen en kijken op youtube. Wat uiteindelijk de doorslag gaf is de accuduur en het design, in combinatie met android. Even heb ik overwogen voor de Nokia Lumia 620 te gaan, maar android heeft toch een stevige greep op mij, alsook hun app-aanbod. De Sony toestellen met android in dezelfde prijs-range bevielen mij qua design niet, en iedereen heeft tegenwoordig - in het geval van mid range - zo ongeveer een Samsung Galaxy Advance, dus dat zag ik ook niet echt zitten. De SII of SII plus wilde ik ook niet meer, want de SII had ik al gehad en ik wilde eens wat anders. Daar komt bij dat zowel de SII als de SII plus een minder goede accuduur hebben dan deze HTC, dus het was een logische keuze denk ik.

De ervaring
Gewoon een erg prettige telefoon. In sommige reviews werd er iets geschreven over dat de lichtjes 'uitstekende' rand van de back cover onprettig aan zou voelen bij het vasthouden van het toestel, maar dit is absoluut niet mijn ervaring. Geen last van.
Wellicht dat het te maken heeft met de berucht slechte stock roms van Samsung, maar deze HTC voelt sneller aan dan mijn SII. Daarbij houdt hij het ook nog eens netjes 2 dagen vol op een accu lading bij normaal gebruik, wat ik echt een verademing vind. Op zich is het geen probleem om iedere avond op te laden, maar het is erg prettig te weten dat je je toestel zoveel kunt gebruiken als je maar wil--indien nodig, zonder bang te zijn dat hij wellicht vr het einde van de dag al leeg is.
Wat het scherm betreft heb ik de toestellen nog niet naast elkaar gelegd (ben nu op mijn werk O-) dus gaat ook even niet) maar het is mij niet opgevallen dat het scherm eventueel van mindere kwaliteit zou zijn (super amoled vs super lcd-2). De scherpte vind ik ook hartstikke prima. Ongetwijfeld zul je het zien wanneer je dit toestel naast een toestel legt met een groter contrast, betere zwartwaarden, hogere helderheid, hogere resolutie, etc, maar ik vind het geen factor die een rol speelt buitenom directe vergelijkingen. Moet daarbij zeggen dat ik dat ook vond van de iPad 2 vs 'new iPad', dus wellicht zegt dat ook iets over mij.
Wat misschien een gek detail is, maar wat ik toch als een grote plus ervaar, is de notificatie led. Die miste ik regelmatig op mijn SII. Daarvoor had ik een HTC Hero, volgens mij een van de eerste toestellen met Android, en ik vond het heerlijk dat ik altijd wist of ik een gesprek of bericht gemist had zonder het scherm in te hoeven schakelen. Dat is 2 jaar lang een ergernis geweest bij mijn SII.

Als laatste kan ik melden dat ik wel een verschil merk tussen de SII en deze wat betreft de geluidskwaliteit. Of misschien moet ik zeggen de geluidservaring. Beats Audio voegt wat bass en 'volheid' aan het geluid toe, wat ik persoonlijk erg kan waarderen. Verder gaat hij simpelweg wat harder dan de SII en dat vind ik ook wel prettig ;)

Heb jij ook een HTC One SV (LTE) Blauw, Zwart?