Beats Studio (Wit) Review

vandee1973Newbie 13 mei 2013, 631 views

Beats Studio (Wit)

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Geluidskwaliteit en het niet uit kunnen zetten van de noisecancelling wat meer klinkt als een equalizer met veel lage tonen.

Ik had deze koptelefoon gekocht omdat ik in de Media Markt een goede had gehoord.
De kwaliteit van het geluid is beneden niveau, veel te veel lage tonen en slecht voor je oren. De noicecancelling knop heeft eigelijk geen functie. Het is noicecancelling of geen geluid.
Dit laatste heb ik bij BeatsAudio nagevraagd en schijnt toch echt zo te horen

Deze ik had bij Alternate gekocht. Ze waren goedkoper, maar niet super goedkoop.
Na deze voorzichtig te hebben uit gepakt en getest heb ik deze ook weer netjes ingepakt. Van te voren heb ik contact gehad met Alternate en ze zouden het beoordelen als ik de koptelefoon terug zou sturen.
Binnen een week kreeg ik de reactie dat ik mijn geld terug zou krijgen.
Hulde voor Alternate, die dit zeer netjes en snel hebben afgehandeld.

Heb jij ook een Beats Studio (Wit)?

Ik heb deze dus eerst bij de Media Markt geluisterd. Aangezien ik tevreden was met wat ik daar hoorde heb ik deze elders online gekocht. Waardoor de kwaliteit nu anders is, is mij onduidelijk. Er zijn heel veel reviews en waarschuwingen voor fakes. Ik heb de aankoop wel overwogen en onderzocht gemaakt.
Een koptelefoon gaat mij om het geluid. Uiterlijk is van minder belang. Mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Het geluid vind ik niet goed genoeg omdat er te veel lage tonen in zitten.
Sorry, maar ik kan er niet meer van zeggen.
Wat ik heb begrepen zijn sommige "fake" Beats koptelefoontjes juist even goed als "echte".
Een kennis heeft namelijk echte koptelefoontjes en een vriend van hem heeft een "fake" versie hiervan, schijnen exact hetzelfde eruit te zien, klinken en aan te voelen.... Alleen ze kosten een 10e van de "echte" prijs.

Ik weet zo 1,2,3 niet hoe het met "grote" koptelefoons zit, maar de in-ear koptelefoontjes hebben een soort inwerk tijd, waarin de speaker de juiste bewegingsvrijheid krijgt oid.
Misschien dat je nog ruim binnen deze tijd zat bij jouw koptelefoon en dat deze daarom anders klonk dan de MM koptelefoon (die dus constant aanstaat en al lang en breed is ingewerkt)?
Dat is inderdaad ook een punt, elke koptelefoon moet gewoon inspelen, net zoals elke speaker en oordop. Wat kakanox zegt ben ik het ook helemaal mee eens. Wat de reviewer zou kunnen proberen is de Audio-Technica ATH-M50, die is echt erg goed voor zijn geld.
Veel te veel lage tonen is precies wat Beats inhoud. Dat had je ook wel even uit kunnen zoeken voordat je ze kocht. Verder is de review nogal beknopt.
Producten van Apple hebben de naam innovatief, luxe, hip en overpriced te zijn. Dat maakt het nog geen goed product.

Als Apple een iPhone maakt die beter presteert dan alle andere smartphones is het een goed product.

Feit is dat Beats Audio koptelefoons maakt die alles behalve hoogstaand geluid produceren (als in: meetbaar slechte reproductie van de werkelijkheid, niet alleen veel bass). Dat maakt zo'n koptelefoon een slecht product.

De Technics RP-DJ koptelefoons (ik weet even het typenummer niet uit m'n blote bol) waren ook veel te bassrijk, maar produceerden verder goed geluid, waren stevig en gingen vrijwel zonder vervorming snoeihard (essentieel voor een DJ-koptelefoon). Dan is "veel bass" een eigenschap die je leuk kan vinden of niet (ik niet). Voor degene die een Beats-alternatief zoekt: Ze zien er minder hip uit, maar ze zijn wel de helft goedkoper... een simpele Reloop koptelefoon van 50,- is qua geluid al meer dan op niveau met deze Beats.

[Reactie gewijzigd door kakanox op 13 mei 2013 23:30]