Sennheiser CX 250 (Zwart) Review

JW1904 11 mei 2013, 1.661 views

Sennheiser CX 250 (Zwart)

Pluspunten

• Omgevings geluiden worden flink gedempt
  • Comfortabel
  • Prima bass-weergave (meer dan ik bij oordopjes verwacht, eigenlijk)
  • Er word een tasje mee geleverd, zodat je de oordopjes later weer kan opbergen
  • Er worden 2 extra "setjes" aan oordopjes mee geleverd, van kleiner naar nog een slag groter dan wat er normaal op zit (3x2 oordopjes in totaal dus)
  • Volume knop voelt geweldig aan

Minpunten

• Aansluiting naar de 3,5mm aansluiting ziet er zwak uit.*

Goed, ik heb de "dopjes" nog niet bijzonder lang, sterker nog, net een dag. Maar dat weerhoud mij er niet van om even een review te schrijven.

Zoals in de andere review al werd gezegd, zodra je de oordopjes in je oren drukt, zijn de omgevings-geluiden vrijwel allemaal weg. Wat mij ook op viel, is dat ze erg, maar dan ook erg, comfortabel zitten.

Geluids kwaliteit
Geluids kwaliteit is top. Sterker nog, aangezien mijn MP3 speler vanmiddag pas geleverd word, heb ik de dopjes in mijn computer gedrukt. Het klonk geweldig, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik een hele avond aan de EQ heb zitten prutsen. De doppies in mijn telefoon gedrukt (voor dat iemand gaat schreeuwen dat daar ook een EQ op zit.. Nokia 1616) en wonderbaarlijk genoeg, hoe brak het geluid via het speakertje van de telefoon is, via de oordopjes klonk het wel degelijk geweldig, en dan heb ik nog niet eens met een EQ gespeeld (die er toch niet op zit).

Ter aanvulling van het negatieve punt: er zit wel een soort "klemmetje" bij de "stekker", zodat je een kleine (of grote) lus kan maken zodat er minder stress op het ietswat zwak uitziende punt.

*Vergelijkbaar met de bovenste stekker.

Toevoeging van Zanzibar-1337:

Extra toevoeging aan de review: 2 jaar fabrieksgarantie vanuit Sennheiser. Wanneer je dopjes kraken / uitvallen, met het bonnetje teruggaan naar de leverancier, deze stuurt het voor je op en je krijgt vanuit Sennheiser een nieuwe set terug.

Heb jij ook een Sennheiser CX 250 (Zwart)?

Oh dat is erg handig om te weten voor het geval dat, Zanzibar. Bedankt!