Canon NB-10L, Accu Review

mgfdriver 9 mei 2013, 199 views

Canon NB-10L, Accu

Pluspunten

• Wat zijn de positieve punten van een accu ... lange levensduur ... dat is in dit geval dus niet van toepassing.

Minpunten

• Binnen een jaar is de batterij overleden en Canon laat z'n klanten gewoon barsten.

In april 2012 heb ik de Canon Powershot SX40 HS aangeschaft met daarbij een standaardaccu van het type NB-10L. Omdat ik altijd huiverig ben dat je net zonder stroom zit als je een mooie foto wilt/kunt maken besloot ik nog een originele Canon accu van bijna 90,-- aan te schaffen. Helaas is na nog geen jaar deze accu 'overleden' ... hij werd warm bij het laden en zette zelfs uit (visueel waarneembaar). Een berichtje naar Canon werd afgedaan met min of meer de boodschap ''Jammer joh'' en ik heb nu een dure accu die niet meer functioneert. Ik heb aangegeven dat het m.i. een productiefout moet zijn, maar Canon laat niets meer van zich horen ... Ik heb inmiddels een tweetal compatible accu's aangeschaft van dezelfde sterkte (920 mAh) voor slechts 29,95 per stuk. Als die dan kapot gaan heb ik er iets minder problemen mee omdat je welbewust kiest voor een niet-origineel product. De camera ben ik meer dan tevreden over, maar de coulance van Canon sucks!

• Canon Powershot SX40-HS

Heb jij ook een Canon NB-10L, Accu?

Welke tweetal compatible accu's had je toen aangeschaft, en hoe bevallen die t.o.v. origineel?