Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

SuperSjoerd 7 mei 2013, 710 views

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• LCD Display
  • LED Backlight
  • Multimedia Toetsen
  • G toetsen
  • USB Hub
  • Knop om alle verlichting uit te zetten
  • Standaard handige apps

Minpunten

• Toetsen beginnen te slijten
  • Scrolwiel voor volume is niet altijd even goed
  • Geen temperatuur applet

Vorig jaar dit toetsenbord aangeschaft. Was meteen verliefd op de uitstraling van het toetsenbord, de traploos in te stellen backlight en het LCD schermpje.

Voor ik de G19 had, was ik in het bezit van een Logitech K120 toetsenbord. In vergelijking met de K120 is de G19 de hemel op aarde. Vooral de toegevoegde multimedia toetsen maken het een zeer goed toetsenbord.

Het is mogelijk om verschillende macro's toe te voegen aan het toetsenbord door gebruik te maken van de G toetsen die aan de linker kant van het toetsenbord geplaatst zijn. Je kunt deze werkelijk waar van alles laten doen. Je kunt automatisch wachtwoorden invullen, toets combinaties van je favoriete game automatiseren en nog veel meer. Zelf heb ik het niet echt gebruikt omdat ik weinig games speel die snelle commando's nodig hebben.

Door middel van de driver kun je van alles instellen mbt het toetsenbord. Je kunt de kleuren instellen, de g toetsen instellen, de app's inschakelen / uitschakelen en alle gegevens kun je zowel lokaal op de computer opslaan als op het interne geheugen van het toetsenbord.

Het enige nadeel van het toetsenbord is dat de toetsen bij mij (na een jaar) al beginnen te slijten. Misschien dat het komt doordat ik redelijk last heb van zweethanden, maar de K120 had er geen last van.

De review zal binnenkort worden uitgebreid met meer foto's / ervaringen

Heb jij ook een Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)?

De temperatuurapplet hangt natuurlijk af van wat je er zelf allemaal op draait.

Ik gebruik LCDHOST dat vind ik de meest uitgebreide software: http://www.linkdata.se/software/lcdhost/

Vanuit de software is de backlight trouwens helemaal niet traploos.
Zoals op onderstaande link te zien is, zijn zowel de kleur als de intensiteit traploos in te stellen