Sennheiser CX 880 (Zilver) Review

Muerte.Diablo 7 mei 2013, 399 views

Sennheiser CX 880 (Zilver)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit oordopjes en aansluiting

Minpunten

• Volumeregelaar kraakt wat bij vol volume

Inleiding:
Ik heb deze oordopjes nu ongeveer 2 jaar in bezit. Ik heb deze destijds gekocht als vervangers van mijn Sennheiser CX300-II (de kat vond het snoer iets te lekker).

Geluid:
Ik ben persoonlijk zeer tevreden over het geluid. Momenteel hebben ze al een paar honderd uur kunnen inspelen en vergeleken met de eerste keer is het geluid alleen maar beter geworden.

Het hoog:
De hoge tonen van de oordopjes ben ik tevreden over. het had iets helderder gekund maar het is zeer zeker niet slecht.

Het midden:
De midden tonen zijn goed. Deze zijn niet samengeperst wat je vaak hebt bij goedkopere en van mindere kwaliteit oordopjes.

Het laag:
De lage tonen vind ik goed. Deze zijn niet overheersend en geven een mooi vol geluid wat goed bij de muziek past.

Over het algemeen is de geluidskwaliteit goed. Ik luister zelf naar een enorme verschillende variatie van muziek(meeste lossless) en vind dat bij elke soort muziek de oordopjes goed klinken. Hoewel er wel een duidelijk verschil is tussen metal en pianomuziek.

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit van de oordopjes zelf is goed. De aansluiting is ook goed en redelijk stevig gebouwd.
Waar ik minder tevreden over ben is de volumeregelaar die in het snoer zit. Deze heeft bij mij momenteel het probleem dat als ik hem voluit zet hij bij het laatste gedeelte een beetje gaat storen en je links en rechts een verschil hoort.

Prijs:
De prijs waarvoor hij momenteel in de prijsvergelijker staat vind ik zelf te hoog. Ik heb deze gekocht toen ze korting hadden. Hierdoor heb ik toendertijd maar 75 euro betaald(weet het niet heel zeker meer).

Heb jij ook een Sennheiser CX 880 (Zilver)?