Specificaties 17,3" (1600x900), 1,5TB (hdd+hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv7-6190ed (LX266EA) Review

lvharten 6 mei 2013, laatste update op 6 mei 2013, 311 views

HP Pavilion dv7-6190ed (LX266EA)

Pluspunten

• 2 x 750 GB HDD
  • Wisselbare Graphics
  • Accuduur

Minpunten

• Zwaar
  • Onvoldoende mogelijkheden voor aansluiten beeldscherm(en)

Deze laptop is nu 1,5 jaar bij mij in bezit. De laptop werkt erg fijn en heeft voldoende snelheid om mijn werkzaamheden op te doen. Ik gebruik technische tekenprogramma's en hiermee heeft het geen probleem. Ik ben geen gamer dus daarover kan ik niets zeggen.

Bij installatie krijg je de setup van HP. Op zich niets mis mee maar alle softwarematige toevoegingen die moeilijk te verwijderen zijn vind ik vervelend. Veel software is overbodig en vertraagt de boel alleen maar (WiFi monitor, HDD-monitor, Bleutoothmonitor, etc.).

Het fijne aan de laptop zijn de twee 750GB harde schijven met veel ruimte voor je systeem en daarnaast een ruime schijf voor je bestanden. Ook is er ruimte voor systeemherstel gereserveerd. Dit kun je ook verwijderen.

De schakelbare Graphics zorgen er voor dat ik, na 1,5 jaar, nog steeds 3 tot 4 uur met mijn laptop kan werken (kantoorsoftware of eenvoudige tekensoftware). Dit vind ik een zeer sterk punt aan deze laptop.
Het beeldscherm is met 17,3" en een resolutie van 1600x900px erg fijn. Het spiegelende scherm vind ik zelf minder maar ik werk dan ook het grootste deel met een vast scherm waarbij ik dit probleem niet heb.

Bij gebruik van de AMD videokaart gaat de laptop (ook bij niet intensief gebruik) blazen en wordt de laptop erg warm. Wanneer je met het ding op je schoot aan het werken bent is dit erg vervelend.

De BlueRay speler gebruik ik niet want die heb ik thuis aan mijn tv hangen. Wel gebruik ik de laptop om films te kijken wat uiteraard geen probleem is. De cardreader, USB2.0 en USB3.0 aansluitingen zijn voldoende aanwezig. Helaas zit er op de laptop alleen een VGA en een HDMi aansluiting. Een DVI aansluiting was welkom geweest om een beeldscherm met een hogere resolutie aan te hangen (in mijn geval 2550x1440px). Ook mis ik de mogelijkheid om 2 beeldschermen aan mijn laptop te koppelen. Op zich zou dit toch geen overbodige luxe zijn voor een High-End laptop voor die prijs.

Een ander klein nadeel is het gewicht. 3kg is gewoon zwaar en als je de laptop met adapter (ook meer dan een halve kilo) mee sjouwt voel je dat wel. Aan de andere kant is dat inherent aan de specificaties van de laptop.

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-6190ed (LX266EA)?

Hoger dan 1600x900px inderdaad. Maar het aansluiten van een beeldscherm (die ik had aangeschaft) van 2550x1440 is onmogelijk. Erg jammer want een groot scherm moet ook een grote resolutie hebben. Anders heeft het weinig zin naar mijn mening.
Bij deze aangepast.

[Reactie gewijzigd door lvharten op 6 mei 2013 13:25]

Hoezo kon je hem niet aansluiten? De specificaties zouden het gewoon aan moeten kunnen (HDMI 1.3 dus)
Nee hoor. HDMi poort kon het niet aan. Kaart zou het volgens de website van AMD aan moeten kunnen. Heb nog contact gehad met HP en die bevestigde dat het niet met de HDMi aansluiting kon. Hoe dat precies zit weet ik ook niet. kon in ieder geval mijn beeldscherm weer naar de winkel brengen omdat ik ook in de veronderstelling was dat het mogelijk zou moeten zijn.
Mag ik vragen hoe je weet/erachter bent gekomen dat de schijven in raid kunt zetten? Ik heb namelijk dezelfde laptop, maar had begrepen dat raid niet mogelijk is.
Ik dacht dat dit was te regelen met de HP-software die was meegeleverd maar kan het zelf ook niet vinden. Is inderdaad niet aanwezig. Weet ook niet hoe ik er bij kwam. Heb het aangepast.
HDMI kan ook gewoon boven de 1920x1080 doorsturen hoor. Niets anders dan een DVI-signaal inclusief audio.

Over het algemeen is onder 1.3 niet meer te vinden op laptops en ik ga er vanuit dat ook jouw laptop HDMI 1.3 of hoger heeft.