1 review

Specificaties Tower • 4 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power Pro-924B Review

Monochrome 5 mei 2013, laatste update op 5 november 2014, 268 views

LC-Power Pro-924B

Gekocht omdat de kast relatief strakke looks combineert met USB3, een ingebouwde voeding en extreem lage prijs. Geen spijt van gehad, maar verwacht niet om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten: je gaat het verschil met een dure Corsair wel degelijk merken.

Pluspunten

• Echt goedkoop
  • Relatief zware voeding
  • Stille voeding
  • USB3 connector!

Minpunten

• Voeding schijnt niet altijd goed te zijn (ik hoorde van iemand dat zijn voeding meteen al rare geluiden maakte.. lijkt me een geval van DOA maar toch..)
  • Voeding mist PCI-E connectors
  • Slappe constructie
  • Geen verwijderbare moederbord-tray
  • Slechts 2 setjes brackets voor 4 plaatsen voor toolles HDD install

Kwaliteit voeding Score: 4
Allereerst, de behuizing is gewoon belachelijk goedkoop, als je rekent dat er een 420W voeding meegeleverd wordt. Verder ziet de kast er goed uit en is de bouwkwaliteit van de buitenkant prima in orde. Ik heb gekozen voor deze kast vanwege design, voeding (voor op de plank, heb af en toe een extra nodig) i.c.m. een lage prijs.

De bouwkwaliteit van de binnenkant is minder. Het metaal is dun en slap, dat merk je als je bijvoorbeeld pci(e) kaarten installeert, het buigt en verbuigt makkelijk. Ook de sidepanels voelen een beetje flimzy.

Er is een plastic gedeelte aan de binnenkant, voorzijde-onder, waarin zonder schroeven HDDs geinstalleerd kunnen worden. Er is plaats voor 4 schijven, maar er worden slechts 2 setjes rails meegeleverd.. beetje raar/jammer. Voor de meeste mensen is 2 schijven echter voldoende, dus ik til er niet al te zwaar aan. Verder zijn er nog traditioneel geplaatste 2,5" slots, waar vroeger de diskettedrive zat.

De resetknop zit bovenaan de behuizing in de IO-panel, ver van de power button. Rare plek, maar eigenlijk best handig. De kast staat onder mijn bureau en zo is het makkelijker om je pc effe te resetten dan wanneer de knop lager had gezeten.

Wat erg jammer is, is dat de voeding geen enkele PCI-e power connector heeft.. een gemis, behalve als je toekan met een IGP.

Conclusie: Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, maar blijft gelden, you get what you pay for..

Heb jij ook een LC-Power Pro-924B?