Jawbone Jambox (Zwart) Review

nedrut17 5 mei 2013, 2.610 views

Jawbone Jambox (Zwart)

Pluspunten

• Design
  • Stevig ontwerp

Minpunten

• Geluidkwaliteit

Mid- en hoogweergave Score: 1
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Beste,

Na een tijdje te hebben rondgekeken naar een bluetooth speaker, en na veel wikken en wegen (¤150,- voor een mp3 box is toch vrij veel) toch maar een jawbone jambox gekocht. Veel reviews op youtube en één op tweakers waren vrij positief.

Na de ontvangst van de postbode gelijk de jawbone te hebben gepaired, wat overigens vrij snel ging, de jambox aangesloten op de AC adapter. Het afspelen via bluetooth ging vrij simpel, zowel spotify als de gebruikelijke mp3 speler op mijn s3 speelde hij vloeiend af. Tijdens het testen besloot ik de speaker eens op zijn hoogste volume te zetten, nu hoorde ik in de linker speaker een kraakje bij hoge geluiden. Coolblue gebeld en netjes een nieuwe ontvangen na het retourneren van de eerste.
De nieuwe variant aangesloten, maar deze bleek ook kapot te zijn. Nu was het een statische ruis die duidelijk te horen was. Na nog een keer met Coolblue gebeld te hebben, besloten om toch maar even bij de winkel in Eindhoven langs te gaan. Hier lag netjes een nieuw exemplaar, maar aangezien ik al 2 defecte items had ontvangen wou ik hem toch voor de zekerheid even testen en jawel hoor deze had ook een kraak in de speaker bij een hoger volume.

Mijn besluit was dan ook vrij simpel, geld terug en nooit weer een jawbone jambox kopen. Ondanks het mooie design een grote flater.

Mijn advies is: als je er toch 1 wilt kopen, koop deze dan in een winkel en test hem daar uit!

Heb jij ook een Jawbone Jambox (Zwart)?

Kijk eens antec sp1. HWI heeft er een review over gedaan. Deze luidspreker gaat niet slecht klinken bij hoog volume en is een stuk goedkoper.
Ziet er inderdaad goed uit, bedankt voor de tip. Ga morgen maar even bij de mediamarkt kijken.