Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

Havvie 9 juni 2008, laatste update op 9 juni 2008, 3.868 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen.

Afgelopen weekend op zoek gegaan naar een budgetkoptelefoon aangezien er steeds meer geklaagd werd dat de tv niet meer te verstaan was. (Geluid van de pc werd steeds meer opgeschroefd door mij, omdat die stomme televisie ook steeds harder werd gezet, lastig...:P)

Anyway, toevallig zag ik deze koptelefoon bij de kijkshop liggen en sennheiser maakt over het algemeen gewoon goed spul, voor §25,- kon ik het niet laten. Mooie prijs, aardige garantie.

De koptelefoon komt in een zacht hoesje/zakje om krassen e.d. te voorkomen, verder zit er een audiojack in (3,5mm-6.3mm verloop). Deze gebruik ik niet, maar er is in ieder geval aan gedacht.

Gebruiksgemak en bouwkwaliteit heb ik als goed bevonden, zeer goed gaat me te ver. Het is veel kunststof, maar zit wel degelijk in elkaar naar mijn idee. Verder sluit de koptelefoon goed af en wordt je niet gauw getackled door gebrek aan snoer (3 meter). Dit kan echter door sommigen als vervelend worden gezien, ik zelf heb het snoer gewoon iets ingebonden. Verder betaal je voor datgene wat je krijgt en dit alles is gewoon bekend, dus als je jezelf iets verdiept in je aankoop en productinformatie dan vormt dit alles geen probleem.

Sterkste punt van dit product is gewoon het geluid. Echt, eigenlijk gewoon super.. Ik had niet verwacht dat ik voor dit geld toch zulk geluid zou krijgen. in eerste instantie leek het wat dof en zacht (vooral bass) maar dit bleek achteraf aan vista/on board sound te liggen. Dus dit was gauw verholpen door wat 'schuifjes' voluit te draaien. Nadien, film, muziek, games, tja, goed goed goed. Naar mijn idee was het met windows XP minder, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen, verder ook niet getest.

Kortom, alles bij elkaar heb ik dit product als zeer goed bestempeld. Dit omdat de prijs en geluidskwaliteit veel belangrijker zijn voor mij dan de andere twee categorieŽn. Ik ben altijd van mening dat je bouwkwaliteit en/of gebruiksgemak moet relateren aan de betaalde prijs. En laten we eerlijk zijn, 25 euro is eigenlijk geen geld. Geen spijt van mijn kant en voor wie geen complete Łberaudiofiel is kan ik dit product dus zeker aanraden.

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?

Nette review, heb de koptelefoon zelf ook al een paar jaar in gebruik.
Geen reacties :o ?

anyway... ben ook van plan om deze headset te halen,voor zo'n zachte prijsje :D

Nette review!