SimCity (2013), PC (Windows) Review

flashingst 4 mei 2013, 1.704 views

SimCity (2013), PC (Windows)

Pluspunten

• Gameplay
  • Goede en duidelijke uitleg
  • Muziek bij de game

Minpunten

• Grafisch niet optimaal
  • Problemen met server/bugs
  • Stad is te klein!
  • Laadtijden best aanzienlijk (gewone HDD)

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Het is alweer een tijdje geleden dat ik Simcity heb gekocht. Weliswaar toch besloten om een review te schrijven.

Ik heb expres gewacht met de aanschaf van de game totdat de problemen rondom de servers wat minder waren. Nadat ik de game geinstalleerd had kon ik gelijk zonder problemen spelen. Helaas was dit niet voor heel lang. 2 dagen lag (uitgerekend de server waarop ik was begonnen met bouwen) eruit. Dit heeft eigenlijk wel een hele dag geduurd, terwijl ik de game net had. Ik was dus best teleurgesteld. Maar goed, dat heeft verder niets te maken met de kwaliteit van de game zelf (naar mijn mening).

SimCity zit als vanouds goed in elkaar, het wordt allemaal duidelijk uitgelegd in een modern jasje. Weinig last gehad van bugs. Grafisch is het spel goed, maar is naar mijn mening niet heel goed geoptimaliseerd (onderschat de systeemeisen niet!). Muziek en geluidseffecten bij de game zijn perfect aangesteld op het spel.

Desondanks ik dit een goede game vind, was ik er snel op uitgekeken. Het gebied waarin je één stad kan bouwen is betrekkelijk klein waardoor je steeds aan het switchen tussen steden bent in je regio. Dit duurt behoorlijk lang, hou hier rekening mee! Ik heb het spel nu (volgens Origin) 15 uur gespeeld (laatste keer aantal weken geleden).

Om eerlijk te zijn vind ik dit niet echt een aanrader, ik zou het spel zeker niet opnieuw aanschaffen als ik die keuze had. De game zelf is echter wel goed uitgevoerd, jammer van de problemen mbt de servers etc.

Heb jij ook een SimCity (2013), PC (Windows)?

Afgaande op je verhaal zou ik lagere punten voor stabiliteit (de servers zijn nou een maal onderdeel van het spel...) en replaywaarde (na 15u er op uitgekeken?) verwachten.