Specificaties All-in-one met C2D E7400 en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 24" (begin 2008) 2,8GHz Review

speedonlNewbie 9 juni 2008, 3.604 views

Apple iMac 24" (begin 2008) 2,8GHz

Pluspunten

• Snelheid
  • Gebruikersvriendelijkheid
  • Design
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Finder
  • Plaats aansluitingen (usb, koptelefoon, firewire)

Features Score: 4
Ik heb de iMac nu zo'n maand in m'n bezit. Ik ben overgestapt van Linux/WIndows. We waren toe aan een nieuwe pc en ik had een beetje genoeg van het geneuzel met Windows (spyware, virussen en noem het maar op) en het toch niet altijd vlekkeloze Linux. Hoewel ik zeer positief ben over Linux is het als everyday operating system niet echt geschikt voor in de woonkamer waar iedereen graag wil computeren (ook omdat ik constant bezig ben met het prutsen in Linux :)

Gebruikersvriendelijkheid - Tot nu toe ben ik te spreken over de Mac, geweldige machine en voor iedereen (vriendin en twee zoontjes) makkelijk in het gebruik. De multimedia mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en goed met elkaar verweven. Iedereen kan in de basis uit de voeten met Leopard

Scherm - Het scherm is prachtig en met z'n 24 inch lekker groot, geen klachten daar...

Dock - Wat even wennen en soms beperkend is is de dock, je hebt b.v. een nieuwe applicatie geinstalleerd en weet niet direct waar die staat, in ieder geval niet in je dock. Ik heb decennia geleden ook met apple computers gewerkt en daar kwam een nieuwe applicatie gewoon ergens onder het Apple menu te hangen, dat was eigenlijk prima. Nu weet ik ze wel te vinden, maar voor de rest van de familie is het toch even zoeken...

Finder - tja, erg mooi ziet het eruit en het werkt naar behoren, maar ik mis toch wel de konqueror functies die ik gewend was in Linux met split windows en dat soort handige dingetjes. Het is ook een kwestie van wennen natuurlijk maar ik vind dit niet het sterkste onderdeel van Leopard.

Heb jij ook een Apple iMac 24" (begin 2008) 2,8GHz?

Misschien een paar zaken om eens over na te denken:

snelheid - t.o.v. wat / waarmee?
multimedia mogelijkheden goed verweven - in welke zin?
prachtig scherm - waaruit blijkt dat?
EFI? Dual Boot?
etc. etc.

Ik neem aan dat je dit systeem niet enkel gebruikt om wat te internetten, filmpjes te kijken of wat muziek te beluisteren?
Hier heeft helaas niemand wat aan. Over dit produkt is heel wat meer te vertellen en zou echt interessant kunnen zijn.
Speciaal voor jou is er al wat online gezet. :)
Ongelooflijk wat een boel heisa om een beknopte review. Ik dank je in ieder geval wl hartelijk voor de er in gestoken tijd en vond het wl nuttig.
Dat is de cultuur hier, leef ermee.
Tja, probeer je een stukje met je mening te schrijven, is het weer niet goed... Ik denk maar zo als er nu 10 mensen een review schrijven, krijg je als geintresseerde waarschijnlijk een aardig beeld toch???

Mijn eerste review over de iMac werd zo negatief beoordeeld dat ik hem eraf geknikkerd heb, en met deze is het al niet veel beter. Kan me wel vinden in de tips die gegeven worden, maar bot afzeiken is wat anders natuurlijk.

Laat deze toch maar staan ......
volgens mij weten de meesten niet hoe geweldig goed een iMac is.
ik kan me geen beter systeem bedenken dat verkrijgbaar is.

Leopard is niet beter dan Tiger vindt ik. Allebei goed. Dus al die promo filmpjes van Leopard vindt ik 'wat' overdreven.

De prijs lijkt hoog, maar je komt er snel genoeg achter dat je niet bekocht bent.
De ergonomie van toetsenbord is een kwestie van wennen, en ik kan eigenlijk nu niet meer wennen aan een ander toetsenbord buiten Apple om. Raar om bijvoorbeeld weer mijn vingers op een Microsoft gerelateerd toetsenbord te typen. Dat voelt erg ouderwets.
De mighty mouse is niet mijn muis. Daar kon ik niet aan wennen, en dat verbaasd mij wel omdat ik zo op heb met appeltjes. Maar met de vele fabrikanten van muizen is daar altijd een oplossing voor mij klaar. Logitech .

@speedonl. Laat je niet kisten over flauwe reviews.
In het land van de blinden is 1 oog koning.
Thanx voor deze review, het sterke punt van een iMac is gewoon dat iedereen er mee kan werken.

Hoewel ik zelf een voorkeur voor linux heb, raad ik anderen eerder een Mac dan een systeem met een Windows OS aan.