Raspberry Pi model B (512MB) Review

AsusUser 30 april 2013, 8.158 views

Raspberry Pi model B (512MB)

Pluspunten

• goedkoop, redelijk snel, veelzijdig, veel software voor beschikbaar, goede GPU voor 1080p Video

Minpunten

• USB poorten zitten dicht op elkaar, CPU niet supersnel,

Layout Score: 5
Aanschaf

Ik wilde graag een Raspberry Pi kopen, dus ik zoeken online maar omdat toen nog model revisie 1 in de productie was waren ze nog moeilijk leverbaar. Uiteindelijk eentje besteld bij RS Components en daar stond: "Despatch Expected within 17 weeks" dus ik ga van die 17 weken af en wachten...
19 Weken later nog steeds niks. Toen maar mijn order gecancelled en 1 week later mijn geld weer op mijn PayPal account bijgeschreven. ik dacht gewoon ik heb toch geen Credit card of zoiets dus bij Element14/Farnell zou het dus ook niks worden dus gewoon gestopt met proberen eentje aan te schaffen. 3 maanden later was de Raspberry Pi weer in het nieuws op Tweakers dus ik werd steeds weer hebberig als ik een review/nieuws zag over de Rapspberry Pi en heb besloten er een te kopen bij SOSSolutions en heb dus besteld voor 57 euro aan artikelen:

-Raspberry Pi Model B 512Mb
-Cyntech Blauwe Case
-Setje Koelblokjes

Laten bezorgen door GLS met track & trace
en de volgende dag kon ik hem bij mijn buren even afhalen omdat ik niet thuis was. Ik zoals gewoonlijk meteen aan de slag ermee!

Boodschappenlijstje

Hoognodig:

-Toetsenbord
-HDMI of Composiet kabel
-Telefoon Oplader van 5V minimaal 0.7A
bekijk ook even de volgende link en kijk of jouw Adapter erbij staat
-SD kaart van minimaal 2GB liefst 4GB of hoger voor een beter resultaat

Extra:

-Muis alleen voor de GUI
-Ethernet kabel of Draadloze Netwerk Adapter
check ook even deze link voor de comptabiliteits lijst van netwerk adapters
-3.5mm Jack kabel (alleen als je composiet gebruikt)

Uit de doos

Hele grote doos gekregen :o dus ik uitgepakt en daarin zat netjes verpakt mijn Raspberry Pi Model B, Een Cyntech Case, en een setje koelblokjes
zoals gewoonlijk eerst even op Het mooie Net kijken voor een tutorial over hoe je moet beginnen met je Raspberry Pi, kwam ik uit op deze site (officiele site van de Raspberry Pi Foundation) en downloade ik de volgende programmatjes:

-SD Formatter
-Win32Disk Imager

en de Raspian "Wheezy" Image om te installeren op mijn SD kaartje

Dus Image Succesvol geinstalleerd. kom ik in de Linux Terminal, en voer ik natuurlijk in Startx en ben beland in de GUI en kan standaard op het desktop de volgende dingen starten:

-Browser
-LX Terminal
-IDLE
-Python Programming

OpenELEC

Waar ik de Raspberry Pi in eerste instantie voor heb gekocht
is OpenELEC XBMC natuurlijk en heb eerst een tijdje op RaspBMC gedraait maar dat ging niet lekker (Traag en soms Instabiliteit) dus overgestapt naar OpenELEC wat nu wel lekker draait

De Raspberry Pi is een heel erg veelzijdig apparaat waar veel mee gedaan kan worden en ook nog eens supergoedkoop is.
ik zou zeker een Raspberry Pi aanbevelen aan andere mensen

Hier nog een Album met wat 94 Foto's van mijn Raspberry Pi

"Picasa WebAlbum Raspberry Pi"

Heb jij ook een Raspberry Pi model B (512MB)?

Meer advertenties

zou je hem eventueel ook je telefoonscherm kunnen laten gebruiken??

edit: of misschien ook iets als een ipad

[Reactie gewijzigd door thehidde op 7 april 2014 17:21]

Nou, bedankt voor je bijdrage dan maar. :/

Voordat ik minnetjes krijg, dit stond er eigenlijk in de review:

[Reactie gewijzigd door n0elite op 30 april 2013 13:09]

Sorry, ik ben nog niet klaar met mijn review, ik wilde alleen ff zien hoe hij eruit zou zien :P
meer volgt nog :*)
Tip: gebruik de preview mode.
Er bestaat zoiets als een previewmodus, onderaan je review-scherm. Gebruik die dan volgende keer.