Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US) Review

slb 26 april 2013, 1.251 views

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US)

Pluspunten

• Programmeerbare G-toetsen.
  • Kleur verlichting aan te passen aan het profiel
  • Microfoon- en koptelefoonaansluiting
  • Prettige volumeregeling
  • Uitschakelbare Windows-toets

Minpunten

• Niet zo degelijk
  • Aanslag sponzig en soms stroef
  • Indeling, te kleine linker Shift- en Entertoets

Ik schrijf deze korte review nadat ik dit toetsenbord anderhalf jaar in gebruik heb gehad. Ik gebruik hem nog wel, maar niet meer voor het gamen.

De degelijkheid van dit toetsenbord laat te wensen over en is imo onvoldoende.
Sommige toetsen haperen en daarmee bedoel ik dat terwijl je ze indrukt ze het af en toe niet doen. Tijdens gamen is dat natuurlijk hoogst irritant. Ook is de 'D' weggesleten en niet meer leesbaar.

Qua lay out vind ik de linker Shift-toets te klein, dat komt doordat er ' \' tussen de shift en de 'z' is geplaatst. Hadden ze van mij achterwege kunnen laten.
Ook de Enter-toets is aan de kleine kant.
De aanslag is een beetje sponzig en voelt soms zelfs wat stroef aan.

Over de functionaliteit ben ik daarentegen wel heel erg te spreken. Programmeren van de G-toetsen gaat eenvoudig.
Ook fijn dat je voor elk ingesteld profiel de kleur van de verlichting kunt aanpassen, voor het ene spel oranje toetsen, voor het andere blauwe.
De mogelijkheid om de Windows-toets uit te schakelen is erg handig.
Aansluiting voor koptelefoon en microfoon zijn welkome extra's, net als de volumeregelaar.

Heb jij ook een Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US)?