Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Review

Opperpanter2 22 april 2013, 3.426 views

Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• bereik/nauwkeurigheid
  • rare indeling cursos-up en r-shift.

Over dit toetsenbord zie je wisselende reviews. Sommige mensen zijn heel positief, sommige negatief. Misschien hebben sommige batches problemen?
Hier op tweakers zie ik vooral positiev reviews, een van de redenen waarom ik tot aanschaf ben overgegaan.
Omdat het toetsenbord tot nu toe erg tegenvalt, dan ook maar eens een negatieve review.

Grootste probleem is het bereik en/of de nauwkeurigheid.

Ik zit zo'n 2,5m van mijn HTPC vandaan en merk dat het bereik dan al onvoldoende is.

Tot 1,5m werkt het OK, daarboven worden vaak de verkeerde toetsaanslagen doorgestuurd. Druk je op pijltje naar boven, begint je film te spelen. Druk op je op enter, wordt je film (bijna) verwijderd.

Dit is met de range extender in gebruik.

Heb jij ook een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)?

Heb je al contact gezocht met de servicedesk van Logitech? Kan best zijn dat je een maandagmorgen model hebt. Niet toevallig een ander ontvangertje liggen wat je kunt proberen? Bij andere draadloze toetsenborden heb je geen problemen?
Op 4 of 5 meter heb ik geen problemenen. De toetsenindeling is een beetje raar omdat ze afmetingen natuurlijk beperkt willen houden.
Ik heb er echt geen last van, tot 5m heb ik het onbewust gebruikt en wie weet hoe verder het nog kan. Je kan beter gebruik maken van je garantie, want dit zou echt niet zo moeten zijn.
Zelfs met de kast dicht heb ik hier geen enkel probleem op ~5 meter afstand
Ik gebruik dit toetsenbord om service te doen aan kiosken, en het werkt perfect ondanks de metalen kast. Waarschijnlijk heb je een DOA. Wellicht is de folie scheef gemonteerd of verkeerd gaan zitten tijdens transport.
Dit probleem doet zich bij mij ook voor. Op 2 meter afstand werkt het gewoon absoluut niet naar behoren. Gebruik het in combinatie met een Android stick, maar ook met mijn laptop werkte het niet goed. De range extender gebruik ik ook al, maar geen verschil... Ben ik niet gewend van LT.
Ik heb gelijkaardige problemen met mijn K400. Niet dat toetsaanslagen verkeerd begrepen worden maar dat ze gewoon niet gedetecteerd worden of met een enorme vertraging.
Het ligt er ook erg aan hoe je het toetsenbord richt of ie goed werkt of niet.