Samsung EB-L1G6LLUC Batterij Review

MrSpacely 20 april 2013, 3.589 views

Samsung EB-L1G6LLUC Batterij

Pluspunten

• Goedkoop, lijkt net echt. Capaciteit is ook goed.

Minpunten

• Deze accu's voor de lage prijs zijn vaak niet origineel, en bevatten ook geen NFC antenne ondanks dat erop geprint staat.

Bij het aanschaffen van deze zogenaamde originele accu's moet je goed opletten, ze zijn namelijk niet echt origineel. Deze goedkopere accu's hebben geen originele samsung verpakking. Daarnaast ondersteunen ze geen NFC. De NFC antenne zit bij de Samsung Galaxy S III namelijk in de accu. Bij deze goedkopere nep samsung accu's zit deze antenne niet ingebouwd. Je kan dit voelen aan 1 kant zit een soort vierkante ring waar de sticker iets omhoog gaat. De sticker ziet er ook anders uit. De nep accu heeft een scherper contrast. De letters zijn zilver zoals de achtergrond. Bij de originele zijn ze grijs. Ik heb een foto toegevoegd waarin een ander klein verschil te zien is in de hoek van de sticker waar hij overlapt. Aan de andere kant van de accu is dit trouwens wel gelijk.

Heb jij ook een Samsung EB-L1G6LLUC Batterij?

Gewoon een accu via Samsung kopen. Is duurder maar dan weet je wat je krijgt. Als de prijs erg afwijkt weet je ook wat je krijgt.

Als het loopt als een eend .........................
Goed om erop te wijzen dat deze accu's (vaak) niet origineel zijn, ook al is dat helaas deels algemeen bekend.
Bij welke winkel heb je de accu gekocht?

De kenmerken van je foto kloppen trouwens niet, want mijn originele SIII-accu heeft aan beide kanten van de sticker de inkeping.

[Reactie gewijzigd door Ghost Dog op 6 september 2013 18:16]

Ik heb dat ook: de (na 1 jaar gare) accu die meegeleverd werd heeft precies de inkepingen, en ik vind ook geen vierkante ring of andere opbolling. En ik neem aan dat mijn acuu toch echt origineel was.
Als het goed is kan je het ook zien aan de kleur van de letter. Bij samsung zijn de letters geprint met grijze verf (wat wel veel weg heeft van het zilver). Bij de niet originele zijn de letters gewoon de achtergrondkleur. Dat randje zal kunnen verschillen maar tot nu toe bij meerdere accus heb ik het gezien. De inkeping verschilt alleen bij de rand van de sticker.

De NFC antenne is moeilijk te voelen. Maar met een aantal NFC apps kan je bv je ov chipkaart detecteren. En er zijn ook reclame posters met een nfc chip. Als je mobiel dit niet kan detecteren heeft de accu geen NFC antenne. Let wel op dat je NFC aan hebt gezet.
Als je de telefoon gewoon gekocht hebt zit er heel waarschijnlijk wel een echte accu van samsung bij.
Maar losse nieuwe accu's die goedkoper zijn dan de dure Samsung accu's hebbeb vaak lagere capaciteit. Als er dan op staat dat het origineel is, is dit vaak niet waar. Ik heb ook een accu van Dibatel, maar daarop staat tenminste dat het een dibatel is en niet een echte samsung. Ook staat er niet op de accu dat er wel NFC in zit. Deze zijn eerlijker. De capaciteit is ongeveer 20% minder.
Het kan zijn dat de inkeping er wel in zit maar ik heb bij een stuk of 10 originele accus gezien dat juist dat stukje rond is. Misschien dat ze later of eerder een andere sticker hebben gemaakt. Maar de Kleur van de letters is wel anders. De accu van samsung heeft een 2 kleurendruk, grijs voor de letters en zwart voor achtergrond, daaronder zit een accu met zilvergrijs, dit is net anders dan de kleur van de letters.