Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio m1 (Zwart) Review

Jeroen 18 april 2013, laatste update op 23 november 2015, 921 views

Philips Fidelio m1 (Zwart)

Kwalitatief hoogstaande materialen worden helaas teniet gedaan door slechte lijm, dus de hoofdtelefoon gaat maar 2 jaar mee. Het geluid is goed.

Pluspunten

• Metaal
  • Goede afsluiting
  • Goed geluid
  • Relatief compact
  • Loskoppelbare kabel met een knopje om telefoon op te nemen (niet getest)
  • Comfortabel

Minpunten

• Hoge kwaliteit is hoge prijs
  • Oorkussens laten los na 2 jaar, geen vervanging mogelijk

De eerste indruk is die van een kwalitatief goed luxeproduct. De kabel in het bijzonder viel op omdat hij van een fijn materiaal is wat minder in de knoop raakt. Bij het opzetten valt op dat de on-ear Fidelio M1 heel goed afsluit, wat je eerder gewend bent van goede in-ears of dikke over-ears. Het geluid is erg helder en heeft een diepe bas, alleen van hoge tonen had ik op net wat meer scherpte gehoopt. Desondanks is de kwaliteit van het geluid over het algemeen significant beter dan veel andere geluidsbronnen die ik ooit heb gehoord, en dat in een handzaam formaat.

De Fidelio M1 is gebouwd van overduidelijk zeer hoogwaardige materialen, met leer en metaal. Ik denk dat hij lang mee gaat. [Edit nov 2015: De lijm op het leer laat los na enkele jaren of eerder, en dit kan niet worden vervangen.] Daar betaal je ook wel voor, de prijs is wat aan de hoge kant. De adviesprijs is 199 euro, maar in de webwinkels wordt hij op het moment van schrijven aangeboden voor 129 euro. Dat verschil maakt dat hij de prijs wel waard is.

Heb jij ook een Philips Fidelio m1 (Zwart)?

Kun je de oorkussentjes niet opnieuw vastlijmen dan?
Dat is wel een beetje gelukt, maar het is niet echt de bedoeling natuurlijk en wordt nooit meer echt hetzelfde. Je kunt ze in ieder geval niet vervangen voor zover ik heb kunnen vinden.
Tuurlijk ja het is wel een minpunt.
De MKII is nu bij iBood te koop voor 75 euro incl. verzenden, heb hem maar gekocht.
Hopelijk zijn ze op dat punt verbeterd...
Wellicht, en voor dat bedrag is het toch net minder onacceptabel dan voor >150 euro.