Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio m1 (Zwart) Review

Diddiii 15 april 2013, laatste update op 18 april 2013, 1.413 views

Philips Fidelio m1 (Zwart)

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Afwerkign met leder

Minpunten

• Achtergrondgeluiden niet volledig onderdrukt (persoonlijk)

Fidelio, een ander woord voor trouw. En dat kan je zeker: de fidelio serie is een reeks van hoofdtelefoons waarop je kan vertrouwen dat je iets goed in huis haalt!
Ik kan erg in detail alles beschrijven wat deze hoofdtelefoon te bieden heeft, maar samengevat is het een erg degelijke hoofdtelefoon met een uitstekend draagcomfort en de beste geluidskwaliteit die ik tot nu toe ooit ervaren heb. Moest je twijfelen, een miskoop zal je er zeker niet mee doen!

Draagcomfort & Design

In de doos zit de hoofdtelefoon, een opbergzakje (altijd handig) en de tussenkabel. Die bestaat uit materiaal dat in elkaar gedraaide draden voorkomt. Er zit een afstandbediening in die op de meest courante toestellen werkt.

Voorheen gebruikte ik een andere hoofdtelefoon, waarvan de schelpen ook op het oor in plaats van rond het oor zitten. Ik kreeg na een tijdje vaak pijn aan mijn oren. Dat is niet het geval bij de M1: de schelpen zitten nu ook op mijn oren, maar na uren luisteren heb je nog steeds geen last van de hoofdtelefoon: hij klemt perfect om het hoofd zonder door te drukken.
Dit komt doordat het toestel is afgewerkt met leder en memory foam, wat het draagcomfort alleen maar ten goede komt. Ook is de kabeluitgang zo geplaatst dat die nooit in de weg zit bij het dragen.
Het toestel bestaat verder uit aluminium, zonder zwaar te wegen op je hoofd.
De oorschelpen kunnen 90 graden draaien, wat deze hoofdtelefoon ook erg mobiel maakt, waardoor hij ook uitermate geschikt is voor op de trein, tram of bus.

Geluidkwaliteit

De geluidskwaliteit is uitmuntend, en dat is dan ook waar het om draait! Nog nooit heb ik zo’n goede kwaliteit ervaren. Bass-Reflex syteem, krachtige luidsprekersdrivers, dubbellaagse oorschelpen, termen die niet voor iedereen duidelijk zijn, maar het werkt. Bassen klinken erg vol, alsof je muziek hoort door de beste boxen die er bestaan. Hoge tonen komen perfect tot hun recht, dit in tegenstelling tot veel andere hoofdtelefoons. Dit is het geval op alle volumes, zodat je geen slecht gevoel aan de oren hebt na het luisteren. Want hoe belangrijk is het niet om een goede kwaliteit van geluid te hebben om ons gehoor niet te beschadigen?
De combinatie met de oorschelpen die zich aanpassen aan de vorm van je oor, zorgt voor een comfortabele, erg natuurlijke geluidservaring.

De achtergrondgeluiden worden niet volledig onderdrukt. Op zich kan dat ook goed zijn (als iemand je bv. roept), maar als er teveel geluid is, kan dit storend zijn voor de luisterervaring. Zo gebruikte ik de hoofdtelefoon om een film te kijken in de auto, terwijl de radio op normaal volume speelde. Ik kon de radio wel horen, maar dit was pas storend als je er echt op ging letten. Desondanks horen mensen rondom je niets van de muziek, de muziek zelf is wel erg goed geïsoleerd, zodat medepassagiers op de bus bv. geen last hebben als je muziek luistert.

Het is geen goedkoop toestel, maar je krijgt er wel een goed afgewerkt product, veel draagcomfort en een uitstekende geluidskwaliteit voor in de plaats. Zeker de combinatie van de uitstekende kwaliteit en het draagcomfort, maakt deze hoofdtelefoon het overwegen waard, en één van de beste hoofdtelefoons in zijn segment.

Heb jij ook een Philips Fidelio m1 (Zwart)?

Van de Insiders kreeg ik de Philips Fidelio M1 hoofdtelefoon om uitgebreid te testen, een uistekende mogelijkheid om de voor mij onbekende hoofdtelefoons van Philips te ontdekken. En ik ben aangenaam verrast!

In de doos zit de hoofdtelefoon, een opbergzakje (altijd handig) en de tussenkabel. Die bestaat uit materiaal dat in elkaar gedraaide draden voorkomt en er zit een afstandsbediening in (die helaas niet voor alle toestellen werkt, maar wel met Apple producten).

Draagcomfort & Design

Het toestel is vrij groot, maar zeker niet lomp, waardoor hij ook uitermate geschikt is voor op de trein, tram of bus. Qua uiterlijk zal hij niet opvallen, maar daarin verschilt ieder zijn smaak.

Geluidkwaliteit

De geluidskwaliteit is uitmuntend, en dat is dan ook waar het om draait! Zelden heb ik zo’n goede kwaliteit ervaren. Bass-Reflex syteem, krachtige luidsprekersdrivers, dubbellaagse oorschelpen, termen die niet voor iedereen duidelijk zijn, maar het werkt. Bassen klinken erg vol, alsof je muziek hoort door de beste boxen die er bestaan. Hoge tonen komen perfect tot hun recht, dit in tegenstelling tot veel andere hoofdtelefoons. Dit is het geval op alle volumes, zodat je geen slecht gevoel aan de oren hebt na het luisteren.

Enig minpuntje is dat de achtergrondgeluiden niet volledig onderdrukt worden. Op zich kan dat ook goed zijn (als iemand je bv. roept), maar als er teveel geluid is, kan dit storend zijn voor de luisterervaring. Zo gebruikte ik de hoofdtelefoon om een film te kijken in de auto, terwijl de radio op normaal volume speelde. Ik kon de radio wel horen, maar dit was pas storend als je er echt op ging letten. Desondanks horen mensen rondom je niets van de muziek, de muziek zelf is wel erg goed geïsoleerd, zodat medepassagiers op de bus bv. geen last hebben als je muziek luistert.

Pluspunten
- Uitstekende geluidskwaliteit
- Draagcomfort

Minpunten
- Achtergrondgeluiden niet volledig onderdrukt
Ik ben op zoek naar een koptelefoon om te gebruiken, 80% thuisgebruik waarvan veel films en games zal zijn. Dus kan ie erg lang gedragen worden? Komt de bas een beetje mooi uit bij films en games? Is de soundstage goed? Als je dit nog niet weet, kune je het dan voor me testen?